۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۳۲۵۱۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

قرآن کریم منشور اسلامی برای بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه امروز شاهدیم در سراسر استان مرکزی همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر، قرائت و مفاهیم و مباحث مرتبط با قرآن کریم برگزار می شود، گفت: قرآن کریم منشور برنامه اسلامی از بدو خلقت تا پایان دنیا با یک برنامه معین است.
حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام صفر قربانپور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی لحظاتی پیش در جلسه تفسیر قرآن کریم که همزمان با هشتمین روز از ماه مبارک رمضان در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، بیان کرد: قرآن کریم منشور برنامه اسلامی از بدو خلقت تا پایان دنیا با یک برنامه معین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: امروز شاهدیم در سراسر استان مرکزی همزمان با ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر، قرائت و مفاهیم و مباحث مرتبط با قرآن کریم برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه قرآن کریم منشور برنامه اسلامی برای بشر است، عنوان کرد: قرآن کریم چه در قالب پذیرش آنچه انبیای گذشته آورده اند البته با اصلاح انحرافات و چه نسبت به ادیان گذشته مصدق است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: از زمانی که قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر(ص) نازل شده دارای برنامه بوده و این برنامه تا پایان وجود عالم نیز عناوین اقتصادی، سیاسی، احکامی و عبادی و غیره را در بردارد.

 

تعبیر قرآن کریم برترین دین در نزد پروردگار عالم اسلام

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به اینکه به تعبیر قرآن کریم برترین دین در نزد پروردگار عالم اسلام است، اظهار داشت: هر کسی دینی غیر از اسلام را بپذیرد در نزد خداوند تبارک تعالی پذیرفته نیست.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در مبادی اعتقادی یک بخش غیر از مبدا و رسالت پیامبران الهی به ویژه حضرت محمد(ص) بسیار مهم است.

 

حجت الاسلام قربانپور افزود: اصل اعتقاد به قیامت مهم ترین اصل اعتقادی است که به اصل روز قیامت و رستاخیز در آیات قرآن و روایات اشاره های فراوانی شده است.

 

هیچ باطلی معیار انگیزشی و سنجشی در روز قیامت نیست

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: اصل قیامت به غیر از امکاناتی همچون بهشت برین است که خداوند برای بندگانش در آخرت فراهم کرده است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه موضوع مهمی که در قیامت مطرح می شود نامه اعمال است، تصریح کرد: در قرآن از نامه اعمال با عنوان های امام مبین، زبور، طائر و کتاب نام برده شده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: خداوند در آیات قرآن تاکید کرده است که میزان در محاسبه برای روز قیامت حق است.

 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: پس هیچ باطلی معیار انگیزشی و سنجشی در روز قیامت نیست.

 

در آیات قرآن نامه اعمال تعابیر گوناگون دارد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: تمامی اعمال انسان ها و آثار این اعمال در نامه اعمال آنها ثبت و نگهداری می شود و در روز قیامت انسان ها با این اعمال سنجیده می شوند.

 

وی ابراز کرد: یک اصل کلی این است که هر چه دنیا به سمت مباحث علمی، فلسفی و تخصصی پیش می رود حقایق قرآنی آشکارتر می شود و امروز متخصصان در عالم پذیرفته اند که در دنیا عملکرد موجودات بر روی یکدیگر تاثیر دارد.

 

این کارشناس مذهبی افزود: کوچکترین اعمال موجودات و تمامی هستی همچون حرکات کره زمین، کهکشان ها و غیره بر روی سایر موجودات عالم اثر دارد.

 

وی خاطرنشان ساخت: اعمال انسان ها نیز آثارشان در نامه اعمال ثبت و نگهداری می شود و در آیات قرآن مباحث فراوانی در این زمینه مطرح شده است.

 

حجت الاسلام قربانپور اظهار داشت: در آیات قرآن نامه اعمال تعابیر گوناگون دارد به طور مثال در سوره مبارکه یس آیه شریفه 12 خداوند می فرماید: "ما مردگان را زنده می کنیم" ، پس این یک اصل مهم در روز قیامت است.

 

وی اضافه کرد: خداوند در ادامه می فرماید: ما آنچه را که مردم انجام می دهند و می فرستند یعنی عملکردشان را ثبت می کنیم و آثار آنها را نگه می داریم، ما همه آنها را بر امام مبین حساب می کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراد از امام مبین لوح محفوظ یعنی جایی که عملکردهای ارسالی انسان ها ثبت می شود، است.

 

عنوان سوم نامه اعمال در قرآن کریم طائر به معنی پرنده است

حجت الاسلام قربانپور افزود: در امام مبین خداوند برای اینکه نتایج رستاخیز روشن باشد محاسبات اعمال بندگان را انجام می دهد و آثار سنت های گذشته یعنی نتایج عمل را نیز با اصل اعمال حفظ و نگهداری می کند.

 

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: در امام مبین نامه اعمال روشن است و انکاری بر عملکردها وجود ندارد.

 

وی عنوان کرد: یک تعبیر دیگر از نامه اعمال در قرآن کریم زبور یعنی کتاب است که در آیات 52 و 53 سوره مبارکه قمر خداوند می فرماید: هر آنچه را انجام داده اند در زبور است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی یادآور شد: عنوان سوم نامه اعمال در قرآن کریم طائر به معنی پرنده است.

 

حجت الاسلام قربانپور اضافه کرد: خداوند در قرآن می فرماید: ما همه انسان ها را طائرشان را در گردنشان قرار می دهیم، پس نامه اعمالشان در اختیارشان و نزدیک است.

 

وی با بیان اینکه منظور از طائر پرنده حیوانات نیست، ابراز کرد: برخی از مردم عرب و غیره عرب اعتقاد داشته اند که صدای فلان پرنده خوشبختی و صدای پرنده دیگری بدبختی می آورد.

 

هیچ کدام از اعمال ما در قیامت جا به جا نخواهند شد

این کارشناس مذهبی گفت: خداوند با آوردن نام طائر به جای نامه اعمال می خواسته به مردم بفهماند پرندگان برای شما بدبختی و خوشبختی نمی آورند بلکه اعمال خوب و بد شما است که برایتان خوشبختی یا بدبختی می آورد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان ساخت: بیشترین تعبیری که در قرآن از نامه اعمال شده با عنوان کتاب است، یعنی اعمال در کتاب نوشته، مکتوب و محفوظ، آشکار و مدون در مدون می ماند.

 

حجت الاسلام قربانپور افزود: در سوره انشقاق آیات 7 تا 12 نیز خداوند می فرماید: اگر قیامت برپا شود که می شود و وقتی محاسبات انجام گرفت اعمال مردم جمع بندی و بخشی نامه اعمالشان به دست راست داده می شود اینها نیکوکاران هستند که وارد بهشت خواهند شد.

 

وی افزود: بخشی دیگر نامه اعمالشان از پشت سر و در دست چپشان قرار خواهد گرفت که وای به حال آنها که وارد جهنم می شوند.

 

این کارشناس مذهبی در پایان تصریح کرد: هیچ کدام از اعمال ما در قیامت جا به جا نخواهند شد پس باید در این مسابقه بکوشیم تا اعمالی نیکو و آثاری خوب در نامه اعمالمان داشته باشیم.

 

ماه مبارک رمضان ماه تمرین تقوا و تزکیه و تهذیب نفس

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان از ماه های برفیضی است که خداوند به بندگانش عنایت کرده است.

 

حجت الاسلام قربانپور ادامه داد: در این ماه انسان ها می توانند با غنیمت شمردن روزها و برکات آن، سعادت دنیوی و اخروی را به دست آورند.

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان ساخت: گرفتن روزه صرفا جهت امساک از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه در این ایام فرد روزه دار باید تمامی اعضا و جوارح بدنش نیز روزه باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه تمرین تقوا و تزکیه و تهذیب نفس است تا فرد بتواند در این ماه از هوا و هوس نفسانی فاصله گرفته و به پرودگار عالم نزدیک تر شود./201/842/ب1

ارسال نظرات