۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۲۴۹۵
استاد حوزه و دانشگاه:

نفوذ فرهنگی غرب با هدف استحاله فرهنگی و اعتقادی است

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که برنامه های فرهنگی غرب با محوریت قبح‌شکنی از گناهان در جوامع است، گفت: نفوذ فرهنگی غرب با هدف استحاله فرهنگی و اعتقادی است.
حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان آذربایجان شرقی 

حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهداف دشمنان از راه‌اندازی پروژه نفوذ در عرصه فرهنگی پس از برجام اظهار داشت: رسانه‌‎های وابسته به جریان‌های صهونیستی و غرب، با برنامه‌‎های ضدفرهنگی ماهواره‎، درصدد استحاله فرهنگی جامعه هستند.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با تأکید به این‌که ماهواره ابزاری برای ترویج ابتذال است، اظهار داشت: این ابزار نه تنها ابتذال را ترویج می دهد، بلکه اعتقادات ما را نشانه رفته است. باید به این حقیقت اعتقاد داشت که برنامه های فرهنگی غرب با محوریت قبح‌شکنی از گناهان در جوامع است.


وی با بیان این‌که خانواده ها باید نسبت به برنامه های ماهواره‌ای هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از خانواده ها اذعان می کنند که از شبکه های مذهبی ماهواره استفاده می کنند در صورتی که انحرافات مذهبی و اعتقادی از طریق همین برنامه های به ظاهر دینی گسترش و خود موجب ابتذال می شود.


حجت الاسلام خدیوی هجمه به اعتقادات را از اهداف مهم استکبار در کمرنگ کردن آن در خانواده ها و جامعه عنوان کرد و افزود: استکبار در قالب برنامه های مختلفی فرهنگ عاشورا، عزاداری ها و حتی مجالس قرآنی ما را به سخره گرفته است چنانکه زنی بی حجاب قرآن را در برخی از برنامه ها تفسیر می کند و مجلس عزای سیدالشهدا مجالسی برای خرافی گری است.


مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان این‌که اگر اعتقادات خانواده ای سست شود، پایه های محبت و عاطفه نیز از آن رخت می بندد، تصریح کرد: مردم باید با هوشیاری در مسائل رسانه‌ای، پرهیز از تماشای برنامه های ماهواره ای و نظارت بر فرزندان در تحکیم بنیان خانواده نقش خود را ایفا کنند.


وی ترویج مصرف مشروبات الکلی، ارتباط غیر اصولی با نامحرم و بی اهمیت جلوه دادن اعتقادات و باورها را از جمله اهداف برنامه های ماهواره برشمرد و افزود: قبح‌زدایی از معاصی و منکرات در جامعه و سکولاریزه کردن مفاهیم اسلامی از دیگر اهداف سازندگان برنامه های ماهواره ای است.


حجت‎الاسلام خدیوی با اشاره به رسالت حوزویان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در پیش‌‎گیری و مقابله با هجمه‌های فرهنگی غرب و استکبار گفت: نقش روحانیت در مقابله با امواج مخرب برنامه‎های ماهواره ای غرب غیرقابل انکار است، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه است.


این استاد حوزه و دانشگاه تبریز در پایان با تأکید بر مهندسی فکری بیانات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: آگاه‌سازی در زمینه آسیب‎های ماهواره و رسانه‎های ضدفرهنگی غرب، تبیین فرهنگ اسلامی و نیز ارائه راهکارهای عملی برای جلوگیری از ترویج برنامه‌‎های مخرب ماهواره‎ای نیازمند عزم حوزویان است./302/935/ب1

ارسال نظرات