۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۳۲۴۷۲
حجت الاسلام میرفتحی زاده تشریح کرد؛

طب و سلامت از منظر آیات و روایات

دبیر اجرایی مرکزحجاب ریحانه النبی(ص) شعبه قم گفت: سلام کامل ترین دین است و برای ابعاد مختلف زندگی انسان به ویژه طب و سلامت برنامه دارد.
حجت الاسلام میرفتحی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید یحیی میر فتحی زاده، دبیر اجرایی مرکزحجاب ریحانه النبی(ص) شعبه قم عصر امروز در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره)، اظهار داشت: اسلام کامل ترین دین است و برای ابعاد مختلف زندگی انسان به ویژه طب و سلامت برنامه دارد.

 

وی افزود: طب و سلامت از موضوعات مهم است که در آیات قرآن کریم و همچنین روایات ائمه معصومین(ع) به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام میرفتحی زاده افزود: آیه «كُلُوا و اشرَبُوا و لا تُسرِفُو»  پاسخ امام صادق (ع) به طبیبان یهودی در خصوص توجه اسلام به پزشکی است که در صورت تأمل، حاوی بهترین توصیه های پزشکی برای سلامتی انسان است.

 

وی افزود:  عمل به آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین درباره طب و سلامت بالاترین درجه صحت و سلامت  را برای انسان به ارمغان می آورد.

 

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره ترویج طب اسلامی ایرانی در کشور، گفت: حجامت از دستورات دین اسلام و توصیه پیامبر به امت مسلمان است که خوشبختانه در کشور گسترش پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام میرفتحی زاده با بیان این که روح سالم در بدن سالم است، خاطرنشان کرد: طب اسلامی هم بر روی این مطلب صحه گذاشته و بر خوردن غذای حلال و پاکیزه تأکید کرده است.

 

وی تهیه روزی حلال را از مهم ترین عوامل تأمین سلامتی جسم و روح انسان ها برشمرد و گفت: غذایی که از کسب و کار حلال پدر و با بسم الله و وضوی مادر آماده شود تقویت کننده جسم و روح است.

 

دبیر اجرایی مرکز حجاب ریحانه النبی(ص) شعبه قم با اشاره به ضرورت توجه خانواده ها به تهیه غذای پاک و حلال، گفت: متأسفانه امروز بیشتر به جنبه های ظاهری غذا و تزیین آن توجه می شود درحالیکه حلال بودن و آماده سازی آن با طهارت و پاکیزگی اهمیت بیشتری از نظر اسلام دارد.

 

وی بابیان اینکه کلمه طیب در 23 آیه و 46 سوره از قرآن آمده است، اذعان داشت: کلمه خبیث به معنای غذای ناپاک و ناسالم نیز 17 بار در  9 سوره و 10 آیه قرآن تکرار شده است که اشاره به انسان های کافر دارد.

 

گفتنی است، مراسم جمع خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روز عصر با حضور مردم مؤمن و روزه دار ارومیه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود./936/202/ب2

 

 

ارسال نظرات