۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۴۲۸
استاد حوزه و دانشگاه:

 رسانه‌ های صهیونیستی مرجعیت دینی شیعه را هدف قرار داده اند

حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که دشمنان همواره از نقش ولایت فقیه در جوامع شیعی هراسان بوده اند، گفت: رسانه‌های صهیونیستی مرجعیت دینی شیعه را هدف قرار داده اند.
حجت الاسلام مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در جمع طلاب بسیجی مدارس علمیه تبریز مرجعیت دینی را عامل هراس استکبار از نظام اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: امروز رسانه‌های صهیونیستی مرجعیت دینی شیعه را هدف قرار داده اند.


وی با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم و فرهنگی وارد خانه های ما شده و برای نابودی دین و ایمان ملت ایران برنامه ریزی می کند، خاطرنشان کرد: دشمن با میلیون ها دلار اعتبار و تشکیل اتاق فکرهای مختلف سعی در مقابله با فرهنگ تشیع دارد، اهمیت موضوع به قدری بالاست که چندین بار رهبر انقلاب در این مورد حتی شبیخون فرهنگی را نیز مطرح کرده اند.


حجت الاسلام نظری وظیفه امروز حوزویان را پیروی از ولایت فقیه و کار خالصانه برای اسلام و انقلاب دانست و افزود: اقدامات فرهنگی که در حوزه های علمیه و برخی مراکز انجام می گیرد، کافی نیست، امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه می فرمایند؛ دشمن بیدار است و اگر شما بخوابید کارتان تمام است، اگر حوزه های علمیه همزمان با جامعه حرکت نکند قطعا از قافله عقب می ماند.


این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان حود پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون مجاهدت روحانیت در میدان عمل عنوان کرد و گفت: نگاهی به تاریخ دوران هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد که کار برای رضای خدا از مهم ترین خصوصیات رزمندگان اسلام بود.


وی با بیان این‌که سبک زندگی و سیره شهدا بهترین الگو برای جامعه است، افزود: روحانیان و طلاب رزمنده با اخلاص خود در طول دفاع مقدس توانستند برای انقلاب عزت بیاورند و عزت کنونی ما در دنیا ثمره ایثار و جانفشانی های آن هاست. روحانیت در دوران دفاع مقدس هم نقش تبلیغی و هم نقش رزمی داشته است.


حجت الاسلام نظری با تأکید بر این‌که نقش و رسالت امروز روحانیت کمتر از گذشته نیست، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان به دنبال نفوذ در عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی کشور هستند، بی‌تفاوتی حوزه نسبت به پروژه نفوذ دشمن به لایه های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور جایز نیست.


استاد حوزه علمیه تبریز روحانیت در خط مقدم مقابله با توطئه های دشمنان قرار دارد، افزود: حوزه های علمیه دیده‌بان فرهنگی و اعتقادی جامعه هستند، به یقین هرگونه فتنه دشمنان با روشنگری و بصیرت‌بخشی روحانیت در جامعه خنثی خواهد شد./935/202/ب2

ارسال نظرات