۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۲۳۹۵

چند خبر کوتاه از قزوین

توجه به سبک زندگی اسلامی نیاز مبرم جامعه امروز، برگزاری دوره‌های آموزش مکالمه عربی در حوزه قزوین، تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای طلاب جهت تحقیق و پژوهشو مرحوم سبزواری شاعر تراز انقلاب اسلامی بود، چند خبر کوتاه از قزوین هستند.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام  رسول نوروزی معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با تاکید بر نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه و آثار و برکات سحرخیزی به عنوان یکی ازمولفه‌های سبک زندگی دینی گفت: نتایج تحقیقات گسترده علمی نشان می‌دهد سحر خیزی که در تعلیمات دینی بر آن توصیه بسیاری شده، برای روح و جسم انسان بسیار مفید است.

 

وی در ادامه افزود: در روایتی آمده که خواب صبح از نادانی انسان سرچشمه می گیرد واین روایت بدین معنا است که اگر انسان بداند نخوابیدن در این ساعات از روز چه فایده ای دارد هرگز نمی‌خوابد.

 

 حجت الاسلام نوروزی به آثار سحر خیزی اشاره کرد و اظهارداشت: از آثار و برکات سحر خیزی می‌توان به وسعت رزق –زیبایی چهره واخلاق حسنه اشاره کرد وعلمای اخلاق تاکید می‌کنند که اگر می‌خواهید اخلاق حسنه داشته باشید سحرخیز باشید.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با اشاره به حدیثی از حضرت امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد‌(ع) می‌فرماید که پیش از طلوع آفتاب نخوابید، زیرا خداوند در این زمان روزی بندگان را به جریان می‌اندازد و این مهم امری است که امروز باید در جامعه توسط طلاب بیان شود.

 

حجت الاسلام رسول نوروزی بر لزوم برنامه ریزی از سوی طلاب حوزه‌های علمیه برای اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای امروز طلاب ، فراگیری زبان های خارجی مخصوصا عربی است که از ملزومات طلبگی می باشد.

 

برگزاری کلاس‌های عربی در حوزه

وی در ادامه از برگزاری کلاس‌های عربی در حوزه استان خبرداد و گفت:  کلاس های آموزش زبان عربی برای طلاب درایام تابستان  برگزار شده و تلاش داریم که این کلاس ها فقط برای یک مدرسه نباشد بلکه برای کلیه طلاب برگزار شود .

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با تاکید براینکه در این کلاس ها از اساتید برجسته حوزه علمیه قم بهره گرفته خواهد شد گفت: هم اکنون ثبت نام طلاب در این کلاس ها آغاز شده و خوشبختانه استقبال خوبی صورت گرفته است.

 

وی با تاکید بر استفاده بهینه از تعطیلات تابستانی بیان داشت:یک طلبه زمانی موفق  خواهد شد که بتواند از ساعات وروزها ی اوقات فراغت خود به بهترین نحو استفاده نمایدوبتواند به کارهای علمی وپژوهشی خود بپردازد.

 

تعطیلات تابستان فرصتی مناسب برای طلاب جهت تحقیق و پژوهش

حجت الاسلام مهدی  ملکی در مراسم محفل انس با قر آن که درمسجد مولاوردیخان برگزارشد، گفت: یکی از نکاتی که طلاب حوزه های علمیه باید اولویت خود در این ایام فراغت قرار دهند، این است که بتوانند مطالعه فراوان به خصوص تامل بیشتر در آیات نورانی قرآن کریم داشته، معانی و تفسیر آن را در اختیار مردم و جوانان قرار دهند.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین خاطرنشان کرد: البته هر سال بزرگان حوزه‌های علمیه به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی بر فراگیری بیشتر طلاب از اوقات فراغت تاکید داشتند که امروز طلاب باید بیشتر با مطالعه وانس با کتاب توجه داشته باشند، در حقیقت نباید برای طلاب مطالعه و تحقیق تعطیل باشد، بلکه باید خود را برای پاسخگویی به شبهات برای مخاطبان آماده نمایند. 

 

حجت الاسلام ملکی به بهره‌گیری از این روزهای اوقات فراغت را برای طلاب با اهمیت دانست و بیان داشت: حالا که حوزه تعطیل است، کار تبلیغ دین به ویژه در میان خانواده ها و دوستان و پاسخگویی به سوالات بسیار فراوان شده و باید بیش از همیشه از این فرصت ها بیشترین استفاده را ببریم.

 

وی تبلیغ صحیح دین در جامعه را از مهمترین ضروریات دانست و اظهار داشت: امروز با حجم وسیع تهاجم فرهنگی و ترویج شبهات در جامعه اسلامی طلاب حوزه‌های علمیه در این ایام علاوه بر صله رحم باید همانند گذشته وظیفه تبلیغی خود را انجام داده و تلاش نماییم پیام دین را به همه دنیا برسانیم و به خودسازی و تهذیب نفس نیز همت گماریم.

 

شخصیت حضرت ابوطالب معرفی شود

حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین به وفات حضرت ابوطالب(ع) در هفتم ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات تاریخی که در ماه مبارک رمضان به وقوع پیوست، وفات این شخصیت ارزشمند بود که تا آخرین لحظات عمر شریفشان، از نبی مکرم اسلام‌(ص) جانانه حمایت کرد.

 

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: حضرت ابوطالب(ع) آنقدر فضیلت دارد که حضرت امام محمد باقر(ع) درباره ایشان فرمودند اگر ایمان ابوطالب را در یک کفه ترازو و ایمان مردمان در کفه دیگر ترازو بگذارند، باز ایمان این مرد بزرگ سنگین‌تر است.

 

 وی خاطرنشان کرد: ایشان از شخصیت های نقش آفرین صدر اسلام بودند و در گسترش و تقویت مسلمانان نقش مهمی ایفا کرد و بدون تردید حمایت‌های همه جانبه حضرت ابوطالب(ع) از پیامبر گرامی اسلام (ص) انگیزه الهی و معنوی داشته و امروز باید در مورد ایشان مطالعات بیشتری صورت گیرد.

 

فرهنگ ایثار و شهادت با امنیت کشور گره خورده است

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، ثبات انقلاب و نظام اسلامی را مرهون ایثارگری وشهادت طلبی دانست و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک وظیفه دینی است، بلکه با امنیت کشور گره خورده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی، در مراسم رونمایی فیلم مستند سرزمین ملائک، در قزوین، به نقش مهم و تاثیر گذار روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک وظیفه دینی است، بلکه با امنیت کشور گره خورده است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، بر ضرورت آشنایی نسل جوان با فداکاری ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان تاکید کرد و افزود: امروز ضرورت دارد که نوجوانان و جوانان با میراث و ارزش های به جای مانده از شهداء و رزمندگان آشنا شوند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم سعی دارند جوانان ما را از باورهای ارزشی خود دور سازند و آنان را بی هویت کنند، تا دنباله رو فرهنگ غرب باشند، لذا برای مقابله با جنگ نرم دشمن، وظیفه همه ما زنده نگه داشتن یاد شهداء است و باید همواره فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی، شهداء را نماد ولایت پذیری و تبعیت از ولایت فقیه خواند و گفت: امروز باید با حفظ وحدت و اجرای فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی آیت الله العظمی خامنه ای،  مسیر انقلاب را با قدرت ادامه دهیم.

 

عضو خبرگان رهبری ضمن قدردانی از دست اندرکاران ساخت مستند "سرزمین ملائک" که اختصاص به یادمان های 8 سال دفاع مقدس دارد، بیان داشت: هنرمندان باید با حضور در این مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که یادآور اوج فداکاری، حماسه و ایثار رزمندگان هستند، بیشتر نسل نوجوان و جوان  را با ایثارگری های رزمندگان آشنا کنند.

 

مرحوم سبزواری شاعر طراز انقلاب اسلامی بود

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن تسلیت درگذشت استاد حمید سبزواری، وی را  شاعری انقلابی و بصیر خواند و اظهارداشت: مرحوم سبزواری روحیه آزادگی و ظلم ستیزی داشت و به خاطر فعالیت‌های انقلابی بارها مورد تعقیب ساواک و عوامل رژیم پهلوی قرار گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره خدمات استاد سبزواری به شعر و ادبیات کشور گفت: مرحوم سبزواری شاعر طراز انقلاب اسلامی بود.

 

مدیر حوزه علمیه قزوین به برخی از سروده های این شاعر انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: استاد سبزواری ماندگارترین سروده های انقلابی اسلامی را سرود و این سروده ها برای همیشه در ذهن و حافظه تاریخی میلیون ها ایرانی مسلمان ثبت و ظبط شده است

 

وی به تمجید امام خمینی (ره) و همچنین رهبری معظم انقلاب اسلامی از این شاعر انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: مرحوم سبزواری بارها از سوی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به خاطر شعرهای انقلابی مورد تحسین قرار گرفت.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: استاد سبزواری مرد اخلاق، ادب و محبت بود و خدمات زیادی را به انقلاب اسلامی ارائه کرد./873/303/ب2

ارسال نظرات