۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۳۸۱
امام جمعه بستان آیاد مطرح کرد؛

مرگ فرهنگی جامعه در سایه بی هویتی فرهنگ/ مسؤولان فرهنگی از خواب غفلت بیدار شوند

حجت الاسلام رضوی با اشاره به مرگ فرهنگی در سایه بی هویتی فرهنگی، گفت: امروز دشمن به فکر بی‌هویت کردن فرهنگ جامعه اسلامی است و در نوک این حمله، جوانان  را مورد هدف قرار داده است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت‌الاسلام‌ سید رضا رضوی، امام‌جمعه بستان‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت فرهنگ در انقلاب اسلامی و دغدغه در این باره، اظهار کرد: امام راحل با آن‌ همه شجاعت و روحیه بالا همیشه دغدغه فرهنگی داشتند.

 

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی جامعه نیاز به مدیریت دقیق و مطالعه‌مند دارد، افزود: امروز دشمن به فکر بی‌هویت کردن فرهنگ جامعه اسلامی است و در نوک این حمله، جوانان را مورد هدف قرار داده است و تلاش دارند جوانان ما را بی‌هویت کنند.

 

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به گسترش ابزارها و شیوه‌های نفوذ فرهنگی، خاطرنشان کرد: امروز تهاجم فرهنگی با ابعاد گسترده و با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بیش از هر روز دیگر به چشم می‌خورد و این خطری اساسی است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن علیه اسلام و ارزش‌های انسانی در جوامع اسلامی وارد معرکه شده است، گفت: هدف اصلی دشمن بی‌ارزش کردن آموزه‌های اسلامی است تا از این رهگذر بتواند ضد ارزش و ضد فرهنگ را در جامعه اسلامی ترویج دهد.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد بابیان اینکه اعتبارات فرهنگی کشور در حد صفر است، افزود: مردم باید اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داشته باشند و متوجه باشند که فرهنگ یک جامعه ارزشمندترین دارایی آن جامعه است، اگر فرهنگ یک جامعه دچار خدشه شود، آن جامعه دچار بحران هویتی خواهد شد.

 

وی یا تأکید بر الگوگیری از شخصیت‌های ارزشمند اسلامی، گفت: حضرت خدیجه(س) به‌ عنوان بزرگ بانوی اسلام و پشتوانه اصلی پیامبر(ص) بود، حضرت خدیجه(س) کلید مقاومت جامعه اسلامی در محاصره شعب ابی‌طالب بود.

 

امام‌جمعه بستان‌آباد خاطرنشان کرد: در دین ما با داشتن چنین ظرفیت‌های الگویی، جای تأسف است که از جوامع غربی الگوپذیری صورت بگیرد، این امر در جواب غفلت مسؤولان فرهنگی و ولنگاری نهادهای فرهنگی رو به گسترش است.

 

وی همچنین با اشاره به مسأله فرهنگ در حوزه اقتصاد و یادآوری مصرف بی‌رویه در کشور و ناسازگاری آن با فرهنگ غنی اسلامی، گفت: متأسفانه کشور ما در دنیا جز پرمصرف‌ترین کشورها است، این موضوع با دین اسلام سازگاری ندارد و در این خصوص نیز نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم./854/302/ب2

ارسال نظرات