۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۳۲۳۷۴
نمینده ولی فقیه در لرستان:

نخستین وظیفه متولیان حوزه اقتصاد برنامه ریزی اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در لرستان رشد اقتصادی را از مسائل مهم در نظام اقتصادی برشمرد و گفت: عوامل گوناگونی در رشد اقتصادی اثرگذار است که مهم ترین آن برنامه ریزی اقتصادی است و دست اندرکاران اقتصاد باید به این مهم توجه داشته باشند.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت اقتصاد در جامعه امروز و ضرورت تلاش برای رشد اقتصادی، بیان داشت: عوامل گوناگونی در رشد اقتصادی اثرگذار است.

 

وی با بیان این که کار و تلاش نخستین عامل اثرگذار در زمینه رشد اقتصادی اسلامی است، افزود: حاکمیت کار و تلاش، انضباط و وجدان کاری نقش اصلی و اساسی در این زمینه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان سرمایه را خمیرمایه رشد اقتصادی خواند و بیان داشت: سرمایه، منابع مادی و سهولت دسترسی به تسهیلات بانکی و داشتن آب مناسب، زمین خوب و مرغوب در تولید و بهره وری تأثیر بیشتر دارد.

 

وی با بیان این که برخورداری از علم و دانش از دیگر عوامل رشد اقتصادی است، خاطرنشان کرد: دانش اصلی ترین سرمایه در اقتصاد است و دانش منشأ فن آوری، نوآوری و کارآفرینی است.   

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تأثیر توسعه و رشد اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، افزود: امنیت و آرامش از عوامل رشد اقتصادی است و بدون امنیت، نیروی کار تلاش نمی کند و سرمایه گذار نیز در جایی که امنیت و آرامش نباشد سرمایه گذاری نمی کند.

 

وی در ادامه با اشاره به ارتباط اقتصاد با معنویت، اظهار داشت: در اقتصاد اسلامی عوامل رشد اقتصادی با عوامل مادی آن درهم آمیخته شده است.

 

عوامل معنوی در رشد اقتصادی اثرگذار است

امام جمعه خرم آباد توبه و استغفار، شکرگذاری، ایمان و تقوا را از جمله عوامل معنوی و اثرگذار در رشد و شکوفایی اقتصادی عنوان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش مدیریت و برنامه ریزی در رشد اقتصاد اسلامی، بیان داشت: مدیریت و برنامه ریزی سبب قوام و پایداری زندگی، مانع اسراف و مانع ورشکستگی اقتصادی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی برنامه ریزی اقتصادی را نشانه ایمان خواند و گفت: داشتن مدیریت و برنامه ریزی دقیق روش پرهیزکاران است.

 

برنامه ریزی موجب استقلال و خودکفایی می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی ضمانتی برای فقیر نشدن و استقلال و خودکفایی است، افزود: نخستین وظیفه دست اندرکاران اقتصادی قدرت و توانایی برنامه ریزی اقتصادی است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ریزی نیازمند دو محور کسب و درآمد و برنامه ریزی در مصرف است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزایش بهره وری، کاهش بیکاری و افزایش اشتغال، عدالت اقتصادی و رشد مکارم اخلاقی را از شاخص های رشد اقتصادی بیان کرد.

 

وی در ادامه با بیان این که موانع رشد اقتصادی از مهم ترین موضوعات اقتصاد است، افزود: تا زمانی که در این زمینه آسیب شناسی و موانع رشد برطرف نشود انسان در زمینه اقتصاد به رشد و پیشرفت دسترسی پیدا نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان تکاثر، رشوه خواری و اختلاس، گناه و دوری از یاد خدا، استثمار اقتصادی یا بهره کشی از دیگران و فرهنگ مصرف گرایی را از جمله موانع رشد اقتصادی عنوان کرد.

 

وی از مصرف گرایی به عنوان استفاده از کالاها و خدمات به مقدار بیش از حد یاد کرد و افزود: مصرف گرایی ریشه در اسراف دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: تفکر مصرف گرایی و مصرف زدایی به عنوان یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آثار زیان باری برای فرد و جامعه دارد./9459/302/ب2

ارسال نظرات