۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۳۱۴
مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا مشهد:

حفظ اسرار و پرده پوشی را از خداوند ستار العیوب بیاموزیم

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: غیبت کردن یکی از گناهانی است که بدون توجه آن را انجام می دهیم. در صورتی که باید عیب های دیگران را بپوشانیم. همان گونه که خداوند ستار العیوب است، ما نیز باید ساتر عیوب دیگران باشیم.
پوستر ستار العیوب بودن خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زندی، مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در جلسه تفسیر که در مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد به ضرورت بهره گیری از نعمات الهی پرداخت.
 

وی ابراز کرد: در حدیث قدسی آمده است که خداوند می فرماید: «اگر بنده هایی که به من پشت می کنند بدانند که چقدر به آنان اشتیاق دارم از شوق خواهند مرد.». پدر و مادر نیز خوبی فرزندان را می خواهند. اما فرزندان شناخت ندارند که پدر و مادر چقدر آن ها را دوست دارند و نمی دانند که سخت گیری آن ها بخاطر خود بچه هاست.
 

زندی به فضیلت افطاری دادن اشاره کرد و افزود: هر کس به اندازه توان خود افطاری بدهد، نباید افطاری ما تشکیلاتی باشد. در هر کاری باید اعتدال را رعایت کنیم، این گونه نباشد که افطاری تشریفاتی بگیریم یا اصلا افطاری ندهیم؛ اندازه نگه دار که اندازه نکوست.
 

در همه مسائل اعتدال را رعایت کنیم
مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «دوست را به ملاعیت دوست بدار و همه اسرار خود را برای او بازگو مکن، شاید که همان دوست روزی دشمن تو شود و همچنین برای دشمنت نیز روش افراط را در نظر نگیر . شاید که همان دشمن نیز روزی دوست تو شود.».

 

وی ابراز کرد: بر اساس این روایت، وقتی با کسی دوست شدیم نباید همه مسائل را به او بگوییم؛ چرا که شاید روزی دشمن ما شد و در دشمنی هم به افراط نرویم که شاید روزی دوست ما شد؛ بنابراین باید حد اعتدال را رعایت کنیم و دوستی و دشمنی خود را به حد اعلی نرسانیم.
 
وی ابراز کرد: هر آن چه خداوند متعال واجب کرده است، در نتیجه آن، اثرات مفید در وجود انسان ها درست می شود، به همین گونه به دنبال استفاده از موارد حرام هم اثرات منفی در انسان به وجود می آید. ضرر موارد مکروه هم کمتر و امتیاز مستحبات نیز نسبت به واجبات کمتر است؛ به طور نمونه غسل جمعه واجب نیست، اما اثرات مثبتی دارد.

 

خداوند سبحان عقل را، پیامبر وجودی ما قرار داده است
زندی افزود: خداوند متعال 124000 پیامبر برای هدایت مردم فرستاده است و یک پیامبر در وجود انسان قرار داده است که آن عقل انسان است. عقل انسان، راه درست و ضرر و منفعت هر چیزی را نشان می دهد.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: این جهان تصادفی خلق نشده است و خالقی دارد. تمام مخلوقات خداوند، آیت و نشانه هستند. طبیعتی که در زمستان خشک می شود و در بهار دوباره زنده و تازه می شود، خود نشانه الهی است.  
 

وی ابراز کرد: غربی ها از عقل و هوش خود استفاده می کنند، اما نوع استفاده از آن مهم است. برخی از عقل خود استفاده می کنند و بمب می سازند و هزاران نفر را می کشند و برخی دارو درست می کنند و به سلامت مردم کمک می کنند. انسان باید فکر کند و عقل و هوش خود را در بهترین راه استفاده کند.
 

مادری که شناخت و آگاهی بالایی داشته باشد می تواند فرزندان بهتری تربیت کند
زندی افزود:  خداوند متعال می فرماید:« وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ، جن و انس را جز برای پرستش خود نيافريده ام.»، عبادت یعنی تکامل، رشد و بزرگ شدن.

 

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) مشهد گفت: مراد از «لیعبدون» در این آیه، «لیعرفون» است. انسان باید خطرات را بشناسد. اگر مادر خوب شناخت داشته باشد، می تواند فرزندان خوبی را تربیت کند.
 

وی ابراز کرد: همان گونه که مادران خطرات میکروب را به بچه ها گوشزد می کنند، اثرات منفی گناه را نیز متذکر شوند. غیبت کردن یکی از گناهانی است که بدون توجه آن را انجام می دهیم. در صورتی که باید عیب های دیگران را بپوشانیم. همان گونه که خداوند ستار العیوب است، ما نیز باید ساتر عیوب دیگران باشیم./1309/202/ب2

ارسال نظرات