۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۲۲۱۳
مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران:

وقف ظرفیتی ارزشمند برای تحقق عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی است

مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در گلوگاه، حجت الاسلام ستار عليزاده، مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران، امروز در آيين تكريم و معارف رييس اداره اوقاف و امور خيريه گلوگاه، روحانیت را بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضور و همکاری روحانیت در چند سال گذشته بستری را برای احیاء و تقویت فرهنگ وقف در جامعه فراهم کرده است.

 

وی، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

 

حجت الاسلام علیزاده به ترویج وقف‌های مشارکتی تاکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

 

وی به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که حدود 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، اظهارکرد: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به حساسیت بالای اجرای نیت واقفان، افزود: کسانی که به هر صورتی با وقف سر و کار دارند یا متولی موقوفه هستند، باید نهایت دقت را داشته باشند تا حقوق موقوفات پایمال نشود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند بسترسازی و توجه ویژه نهادهای دولتی و غیردولتی برای ساخت‌ و ساز پروژه‌های امامزادگان و حضور مردم به‌‌ویژه جوانان در این اماکن هستیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این که وقف جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ، دین و قرآن دارد، گفت: وقف و موقوفات از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار کرد: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران همچنین به اجرای طرح نشاط معنوی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از اجرای طرح نشاط معنوی در امامزادگان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و بهینه سازی و جهت دهی اوقات فراغت جوانان با ارزش‌های اسلامی و انقلابی بوده است.

 

مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران با بيان اين‌كه طرح نشاط معنوي در سال جاري در بيش از 120 بقعه و امامزاده استان مازندران اجرايي مي شود، يادآور شد: طرح نشاط معنوی ویژه جوانان و نوجوانان در ایام تابستان با برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و آموزشی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام عليزاده ادامه داد: در سال جاری طرح نشاط معنوی با طرح ضیافت معنوی که ویژه ماه مبارک رمضان است مقارن شده و شرایط بسیار زیبایی را فراهم کرده است و فرصت بیشتری به جوانان داده است که اقدام به خودسازی در امامزادگان کنند

 

مدير كل اوقاف و امور خيريه مازندران همچنين با اشاره به نقش مبلغان دینی در ترویج معارف اهل بیت(ع) در جامعه گفت: تبلیغ دین و سیره اهل بیت(ع) در رأس همه امور است و برای حفظ و تقویت اعتقادات باید تبلیغ صحیح صورت گیرد كه در اين راستا از توان روحانيون بومي و غير بومي استفاده مي شود.

 

وي گفت: امسال بيش از صد سند مالكيت جديد در استان مازندران اخذ شده و همچنين 40 موقوفه جديد به ثبت رسيده است كه بايد براي ترويج وقف و ثبت موقوفات جديد و موقوفاتي براساس نياز جامعه تلاش شود.

 

در اين مراسم با تجليل از مهدي نعمت اللهي رييس سابق اداره اوقاف و امور خيريه گلوگاه، محمدحسين فاضلي به عنوان رييس جديد اداره اوقاف و امور خيريه گلوگاه به مدت سه سال معرفي شد/ 1317/202/ب3

ارسال نظرات