۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۳۲۰۱۸
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

نهی شدید اسلام از صبوری در برابر دشمن و تأکید بر جهاد

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام باقر(ع) می‌فرمایند که ولایت عالی ترین رکن اسلام است، گفت: اسلام مسلمانان را در مقابل دشمن به جهاد امر کرده و از صبوری در مقابل دشمن به شدت نهی می کند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی بانوان در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه آیه ۵۵ سوره مائده به ولایت حضرت علی(ع) پس از رسول خدا(ص) اشاره دارد، گفت: در شأن نزول این آیه آمده است که سائلی وارد مسجد رسول خدا (ص) شد و از مردم درخواست كمک كرد و كسی چيزی به او نداد و حضرت علی(ع) در حالی كه به نماز مشغول بود و در حال ركوع، انگشتر خود را به سائل بخشید و این آیه در تكریم اين بخشش نازل شده است که در همین جا خداوند به جانشینی حضرت علی(ع) پس از حضرت رسول(ص) اشاره می‌کند و به صراحت در میان جمع و مردم این موضوع را مورد تأکید قرار می دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر انحراف از مسیر ولایت نبود و دین از مسیر اصلی خود خارج نمی‌شد اسلام به یکی از تمدن‌های الگو برای مردم در سطح جهان تبدیل می شد.

 

خانم رانی زنجانی با اشاره به اینکه زمان جاهلیت مخصوص یک دوران نيست بلکه هرگاه مردم از خدا جدا شوند، دوران جاهليت است، ادامه داد: امروزه هم مردم در جاهلیت ثانوی به سر می‌برند زیرا زندگی مردم به شدت از فرامین الهی و دستورات اهل بیت(ع) دور شده و انسان‌ها به شدت غرق در مادیات و شهوات هستند.

 

وی با تأکید بر اینکه مؤمن باید از رابطه و دوستی با كسانی كه اذان و شعائر دینی را مسخره می كنند بپرهیزد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از روش‌های حفظ شعائر دینی است و اگر نهی از منكر جلوی گناه را نگيرد لااقل جلوی سرعت انتشار گناه در جامعه را می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان در كفر و نفاق شتاب دارند، چرا مسلمانان در راه حق بايد سستی کنند، تصریح کرد: برای مدتی در خط مستقیم بودن مهم نیست، مهم حسن عاقبت و سرانجام کار است.

 

خانم رانی زنجانی اظهار کرد: هدف بنیادین اسلام مبارزه با فساد است بنابراین كسی كه نسبت به فساد بی تفاوت باشد ملعون انبياست.

 

وی با اشاره به اینکه ایمان مقدم بر عمل است و اعمال بدون ایمان مانند اسكناس بی پشتوانه است، گفت: شرايط و مقدمات نماز تخفیف بردار هست ولی تعطیل بردار نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام به شدت از سازش با دشمنان منع می کند، ادامه داد: شرع مقدس تبیین می‌کند که بايد دشمن را بیرون كرد نه آنكه صبر كرد تا خودش بیرون رود و جهاد در مقابل دشمن دستور مؤکد اسلام به مسلمانان است./۹۶۸/پ202/ی

ارسال نظرات