۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۹۷۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اعزام 300 دانشجوی خراسان شمالی به عتبات عالیات، تدوین نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان و برگزاری سلسله نشست‌های «راه رشد» ویژه بانوان به همت حوزه علمیه خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عقیل فرزانه، معاون فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه‌های خراسان‌شمالی از اعزام 304 دانشجو از استان به عتبات عالیات خبر داد.

 

وی با بیان اینکه طی سال جاری 304 دانشجو، استاد و کارکنان دانشگاه‌های استان در قالب هشت کاروان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، اظهار کرد: از مجموع این تعداد کاروان، پنج مورد هوایی و سه مورد نیز زمینی با ظرفیت 38 نفر است.

 

حجت‌الاسلام فرزانه افزود: هزینه سفر به عتبات عالیات به ازای هر یک نفر از طریق هوایی 16 میلیون ریال و زمینی نیز 11 میلیون ریال است.

 

وی با بیان اینکه هر زائر می‌تواند تا سه نفر شامل همسر و فرزندان را به عنوان همراه با خود به این سفر بیاورد، خاطرنشان کرد: افراد برای سفر به عتبات عالیات به منظور ثبت‌نام تا بیست و هفتم خردادماه سال جاری فرصت دارند و اعزام دانشجویان به عتبات عالیات نیز از ابتدای مردادماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه امسال ادامه خواهد داشت.

 

نقشه جامع مهندسی فرهنگی خراسان شمالی تدوین شد

رضا لنگری، دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: نقشه جامع مهندسی فرهنگی استان در 12 فصل و سه بخش تهیه و تدوین شد.

 

وی اظهار کرد: در این نقشه راهبردی، کلیات پژوهش، مبانی نظری پژوهش، فرهنگ و هنر از دیدگاه رهبران نظام و بررسی وظایف و مأموریت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر گرفته شده است.

 

لنگری خاطرنشان کرد: جمع‌بندی این نقشه هم به راهکارهای اجرایی و فرصت‌های فرهنگی و هنری استان می‌پردازد.

 

دبیر شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف از تدوین این طرح جامع، بررسی وضعیت موجود فرهنگ و هنر استان و رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

 

هیأت بازرسی انتخابات استان خراسان شمالی حائز رتبه برتر کشور شد

محمود دلپسند، رییس هیأت بازرسی انتخابات خراسان شمالی گفت: هیأت بازرسی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی کشور، هیأت بازرسی استان خراسان شمالی را به عنوان هیأت برتر کشور اعلام کرد.

 

وی افزود: این برتری حسب پایش عملکرد هیأت بازرسی انتخابات در استان‌ها، شهرستان‌ها و شبکه گسترده بازرسی شعب اخذ رأی در سراسر کشور توسط کمیته‌های تخصصی هیأت مرکزی بازرسی انتخابات کشور، احراز شده است.

 

به گفته دلپسند ارکان شبکه بازرسی انتخابات استان متشکل از بیش از یک هزار نفر در قالب هیأت بازرسی انتخابات استان و شهرستان‌ها، بازرسان ویژه، سربازرسان و بازرسان شعب اخذ رأی مأموریت بازرسی و کنترل حسن جریان انتخابات اسفندماه سال 94 را بر عهده داشتند.

 

برگزاری سلسله نشست‌های «راه رشد» ویژه بانوان در بجنورد

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، سلسله نشست‌های دینی و فرهنگی با عنوان «راه رشد» ویژه بانوان در  بجنورد برگزار می‌شود.

 

زهرا واحدی، کارشناس امور مدارس علمیه خواهران خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، سلسله نشست‌های دینی و فرهنگی ویژه بانوان با عنوان «راه رشد» از بیست و دوم خردادماه مصادف با پنجم ماه رمضان آغاز شده و تا پایان ماه مبارک ادامه می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه این نشست روزهای زوج از ساعت 11 و 30 دقیقه تا اذان ظهر برگزار می‌شود، محل برگزاری آن را سالن اجتماعات مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد اعلام کرد.

 

واحدی سخنران این نشست‌ها را حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی کرد و گفت: در این نشست‌ها موضوعاتی همچون  اهمیت دین، خداشناسی، آموزش صحیح دین و شناخت نسبت به هستی  و انسان تبیین و  مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

۵ جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان شمالی

رضا استاجی، مدیرعامل ستاد دیه خراسان از برگزاری پنج جشن گل‌ریزان طی ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان‌های استان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: جشن گل‌ریزان هم‌زمان با هفته قوه قضاییه و به‌منظور آزادی ۱۴۰ زندانی جرائم غیر عمد در شهرستان‌های بجنورد، آشخانه، اسفراین، جاجرم و شیروان برگزار می‌شود.

 

استاجی افزود: نخستین جشن گل‌ریزان، یکم تیرماه در بجنورد، دوم تیرماه دومین جشن گل‌ریزان در شهرستان شیروان و پس‌ازآن در شهرستان‌های آشخانه، اسفراین و جاجرم نیز برگزار می‌شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان خاطرنشان کرد: بیش‌ترین زندانیان جرائم غیر عمد خراسان شمالی مربوط به بدهی‌های مالی غیرکلاهبرداری، حوادث رانندگی، حوادث کارگاهی، نفقه و مهریه هستند.

 

استاجی تصریح کرد: برای آزادسازی ۱۴۰ زندانی جرائم غیر عمد خراسان شمالی، چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز است./9314/303/ب3

ارسال نظرات