۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۹۶۱
در حرم حضرت معصومه مطرح شد؛

ثمره دعای والدین عاقب به خیری انسان است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مادر فرشته‌ای است که خداوند قبل از تولد برای مراقبت از انسان قرار داده و این فرشته تا لحظه‌ای که زنده است از انسان مراقبت می کند، گفت: ثمره دعای والدین برای انسان عاقبت به خیری است.
احسان به والدین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمد علی فاطمی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در مراسم ترتیل خوانی نوجوانان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به عشق ازلی خداوند به بندگانش گفت: خداوند بندگانش را دوست دارد و برای همین در طول زندگی برای آن‌ها محافظان مختلفی قرار داده تا از جسم و روحشان حفاظت کنند.

 

وی افزود: برای نمونه اشک برای چشم و ماده درون گوش از محافظانی هستند که خداوند برای انسان در بدنش قرار داده اما یکی از محافظانی که فرشته‌ای است و قبل از تولد انسان تا زمان مرگ از او مراقبت می کند مادر است و احترام مادر نسبت به پدر در اولویت اساسی برای فرزندان قرار دارد.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پدر و مادر دو گوهر و فرشته گرانقدر الهی در طول زندگی برای انسان هستند، افزود: این دو فرشته برای پرورش و تربیت فرزند از جان و دل مایه می‌گذارند به همین دلیل دعای این دو فرشته در سعادت و شقاوت انسان نقش حیاتی دارد.

 

حجت الاسلام فاطمی با بیان اینکه اگر زندگی بزرگان خود را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که همه آن‌ها جایگاه و منزلتی را که دارند مدیون دعای پدر و مادرشان هستند، گفت: در این زمینه زندگی آیت الله مرعشی نجفی نمونه خوبی است که در دوران نوجوانی به پدر و مادر خود احترام فراوانی می گذاشت.

 

وی افزود: یک روز مادر آیت‌الله مرعشی نجفی از ایشان خواست پدر خود را از خواب بیدار کند؛ آیت الله مرعشی چون می‌دانست پدر بزرگوارشان خسته است به جای اینکه ایشان را محکم تکان دهد و یا ایشان را با صدای بلند از خواب بیدار کند برای احترام به پدر دست ایشان را بوسید و به این ترتیب پدرشان از خواب بیدار شد و برای آیت الله مرعشی دعا کرد و آنچه امروز موجب منزلت آیت الله مرعشی نجفی شده دعای خیر پدر و مادر است.

 

وی با تأکید بر اینکه تربیت فرزند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، گفت: حضرت زهرا(س) برای اینکه در تربیت فرزندان خود موفق باشد سه روز، روزه گرفتند.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) مادر بزرگواری هستند که تمام هستی خود را برای مراقبت و رشد اسلام نونهال فدا کردند بنابراین ما تاجایی که می‌توانیم در عمل به سیره ایشان باید کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام فاطمی یادآورشد: حضرت رسول(ص) و حضرت علی(ع) دو پدر معنوی برای امت هستند و وظیفه امت اسلامی در مقابل این دو پدر اطاعت و تبعیت محض از آن‌ها است./۹۶۸/ت302/ی

 

ارسال نظرات