۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۳۱۹۲۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

قطع وابستگی و بالندگی کشور از شاخصه های اقتصاد مقاومتی است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبنای اقتصاد مقاومتی بر قطع وابستگی و رشد شاخص های اقتصادی داخلی استوار است، گفت: اقتصاد مقاومتي بهترین راه برای مصون ماندن کشور در برابر تحریم ها است.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام سید ابراهیم احمدی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان با بیان این که مبنای اقتصاد مقاومتی بر قطع وابستگی و رشد شاخص های اقتصادی داخلی استوار است، گفت: اقتصاد مقاومتي بهترین راه برای مصون ماندن کشور در برابر تحریم ها است.

 

وی افزود: ايجاد امنيت و ثبات در اقتصاد و عدم تزلزل در برابر شوک‌‌‌هاي خارجي اقتصادي يا همان استقلال اقتصادي از شاخصه‌‌‌هاي بارز اقتصاد مقاومتي است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز سیاست دشمنان در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی سیاست های اقتصادی است، تصریح کرد: دشمن با ابزار اقتصادی به جنگ با ملت ایران آمده است تا بتواند مردم کشورمان را از آرمان های اصیل انقلاب دور کند.

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که دشمن در چند دهه اخیر همواره با ابزارهای اقتصادی تلاش کرده تا نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مسیر رشد و تعالی منحرف کند، تصریح کرد: اما در سایه ایستادگی و مقاومت ملت ایران همه توطئه های دشمنان خنثی شده است.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که تفکر اقتصاد مقاومتي يک تدبير هوشمندانه است تا مديران ارشد اقتصادي را از غفلت ايجادشده در بخش اقتصاد برهاند، بیان داشت: در واقع می توان سیاست های اقتصاد مقاومتی را مکمل جهاد اقتصادی دانست.

 

حجت الاسلام میراحمدی با بیان این که امروز بسیاری از کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا سیاست های اقتصاد مقاومتی را در دهه های اخیر در دستور کار خود قرار داده اند، خاطرنشان کرد: تنها راهی که می تواند موجب افزایش شاخص های اقتصادی کشورمان شود تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اقتصاد مقاومتی یک چشم انداز بلند ملت پیش روی اقتصاد ایران است، بیان داشت: از آنجایی که اقتصاد کشورمان همواره مورد هجوم دشمنان انقلاب بوده است بهترین راه مقابله با این توطئه های اقتصادی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه گلوگاه عقلانیت اقتصادی را یکی از شاخص های مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری در رهنمودهای خود در بحث اقتصاد مقاومتی کاملاً مشکلات و نارسایی های اقتصادی را به طور دقیق و کارشناسی شناسایی و دلایل آن را نیز بررسی کردند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی نهضت انقلاب به دنبال وابسته کردن کشورمان در بخش های مختلف بودند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب به ویژه آمریکایی ها هیچ گاه تمایلی به پیشرفت و تعالی ملت ایران نداشته و ندارند و لبخندهای فریبنده مقامات آمریکایی نیز با هدف سلطه بر ملت ایران است.

 

حجت الاسلام میراحمدی با تأکید بر این که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی هیچ گاه فریب روی خوش و لبخندهای دولتمردان آمریکایی را نخواهند خورد، افزود: بدعهدی مقامات آمریکایی در جریان برجام بار دیگر سیاست های خصمانه آنها در برابر مردم کشورمان را به اثبات رساند.

 

امام جمعه گلوگاه با بیان این که مسؤولان ما باید بدانند که نمی توان به آمریکا و اروپا در هیچ مسأله ای اعتماد کرد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده که آنها تنها در پی منافع استعماری و استکباری خود در منطقه به ویژه کشورمان هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رویکرد فرهنگی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که اقتصادي که بر پايه هاي فرهنگي استوار نباشد، نمی تواند اثرگذار و تعالی بخش باشد، گفت:  ما بايد در نوع نگاه خود در عرصه‌هاي اقتصادي، نقش فرهنگ را بسيار پررنگ بدانيم.

 

حجت الاسلام میراحمدی ادامه داد: ايجاد ارتباط بين فرهنگ و اقتصاد مي تواند موجب کاهش بسياري از ناهنجاري ها و چالش هاي حوزه اقتصادي شود و دراين ميان، تلاش فرهنگي از حلقه هاي مهم جريان سازي اقتصاد مقاومتي است که مي تواند پاسخ گوي بخشي از چالش هاي موجود باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تحقق عملی اقتصاد مقاومتی را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهانی در کشور دانست و گفت: دولت و ملت باید با همدلی و همزبانی در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص گام بردارند.

 

وی ادامه داد: هر چند امروزه اقتصاد بعضي از کشور هاي بيگانه بسيار خوب به نظر مي رسد، اما از آنجا که پايه و اساس آنها از روي پيروي از شيطان و آرمان هاي شيطاني است، نمي توانند مدت زيادي دوام بياورند.

 

حجت الاسلام میراحمدی يادآور شد: ما بايد بر شيطان دروني خود غلبه کنيم تا بتوانيم در جنگ با شيطان جهاني نيز پيروز شويم و با تبعيت از دين خدا و پيروي از احکام الهي، اقتصادي اسلامي را ايجاد کنيم که هيچ ملتي تا به حال به خود نديده است./950/202/ب2

ارسال نظرات