۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۳۱۹۰۸
استاد حوزه علمیه:

تلاوت قرآن سبب تضعیف شیطان می‌شود

استاد حوزه علمیه قرآن را وسیله تقرب به خداوند متعال دانست و گفت: تلاوت آیات قرآن کریم بینی شیطان را به خاک می مالد.
زمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد ربانی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل مذهبی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیان شهرستان اسلام آباد غرب ابراز داشت: یکی از شاخصه های ماه رمضان که به عنوان شناسنامه این ماه محسوب می شود نزول قرآن کریم است.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ماه رمضان جشن تولد قرآن است مطرح کرد: نزول دفعی قرآن در ماه رمضان و در شب های قدر رخ داد به همین دلیل ثواب ذکر و قرائت یک آیه برابر با ختم قرآن می باشد.

 

وی تصریح کرد: رمضان ماه نزول بسیاری از برکات بر انسان ها است، رمضان قلب ها را مصفا و روح ها را جلا می دهد، ماه رمضان انسان را در معرض تابش انوار قرآن کریم قرار می دهد.

 

حجت الاسلام ربانی خاطرنشان کرد: تلاوت قرآن کریم، گیرنده های قلب انسان را تقویت کرده و در معرض فرستنده های خدا جهت دریافت معنویات قرار می دهد.

 

کارشناس مسائل مذهبی با عهد نامه خواندن قرآن بیان داشت: خداوند با بندگانش عهد و پیمانی بسته است که صورت و متن این قرار داد آیات جلابخش قرآن کریم است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: قرآن کریم سکینه و شفا بخش دردهای روحی و جسمی است، آیات صفا بخش قرآن روح را تطهیر کرده و وسیله بازگشت به سوی خداوند می‌باشد، تلاوت قرآن موجب کاسته شدن بار گناهان پدر و مادر تلاوت کننده خواهد شد.

 

حجت الاسلام ربانی عنوان داشت: قرآن وسیله تقرب و پیوند عمیق با خداوند است و همچنین وحدت بخش و عامل همبستگی میان مذاهب مختلف مسلمانان می شود.

 

وی فرمانده سپاه عقل را انبیاء و فرمانده سپاه جهل را شیاطین دانست و اظهار داشت: یکی از مهم ترین جنگ افزارهایی که بینی شیطان را بر خاک می مالد تلاوت و ذکر قرآن کریم است.

 

کارشناس مسائل دین در پایان گفت: ذکر روزانه قرآن انسان را تحت تأثیر قرار داده و تحول شگرفی در تلاوت کننده های قرآن ایجاد خواهد کرد، بلیغ ترین ذکر قرآن تلاوت است چرا که آیات جلا بخش قرآن لازمه کسب آراش در زندگی انسان ها به شمار می رود./203/857/ب1

ارسال نظرات