۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۴۳۱۹۰۲
آیت الله مظاهری:

شیعیان مصداق بارز خیر البریه هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به روایتی از پیامبر(ص) که در ذیل آیه هفتم سوره بینه می فرمایند، «علی و شیعیان علی مصادیق اصلی عبارت خَیرُالبَریَّة هستند»، گفت: این مسأله را حتی سنی ها در کتاب هایشان فراوان ذکر کرده اند، تا جایی که در برخی از روایات در کنار صفات متعدد حضرت علی(ع) صفت خیرالبریه نیز به عنوان یک صفت خاص برای ایشان ذکر شده است.
مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که هر روز صبح در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار می شود، گفت: یکی از مفاهیمی که همیشه به عنوان یک التزام در کنار عبارت «اَلَذّینَ آمَنُوا» آمده، عبارت «عَمِلُوا الصّالِحات» است، عبارتی که تداعی کننده رفتار یک مؤمن حقیقی است.

 

وی در ادامه تفسیر آیات سوره بینه افزود: هر کجا در قرآن گفته شده «اَلَذِّینَ آمَنُوا» مُراد شیعیان امیرالمؤمنین(ع) هستند، چرا که بر اساس آیه پنجاه و نهم سوره نساء که می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ  ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا» ایمان به خدا و پیامبر(ص) به تنهایی ناقص است و یکی از ملاک های اصلی ایمان پذیرش ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

 

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: ایمان منهای نبوت یعنی ایمان یهودیان و مسیحیان پوچ است، ایمان منهای ولایت یعنی ایمان سنی ها هم پوچ است، هر دو عاقبت کارشان به جهنم می روند، مؤمنان به خدا، به پیامبر(ص) و به ولایت امیرالمؤمنین(ع) تنها گروه نجات یافته از آتش جهنم به حساب می آیند.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان تفسیر آیه هفتم سوره بینه که می فرماید «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ» ابراز کرد: یکی از مفاهیمی که همیشه به عنوان یک التزام در کنار عبارت اَلَذّینَ آمَنُوا آمده، عبارت عَمِلُوا الصّالِحات است، عبارتی که تداعی کننده رفتار یک مؤمن حقیقی است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد: عمل صالح یعنی رابطه مستحکم با خداوند، یعنی دوری از گناه، یعنی خدمت به خلق و به طور خلاصه به هر کاری که رضایت الهی را به دنبال داشته باشد، عمل صالح می گویند.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه توضیحات خود در زمینه تشریح یک شیعه واقعی ابراز کرد: اعتقاد، شعار و عمل، تشریح کننده یک شیعه واقعی است، شیعه ای که از دیدگاه آیه هفتم سوره بینه بهترین خلق خداوند است.

 

رییس حوزه علمیه اصفهان با توجه به روایتی از پیامبر(ص) که در ذیل آیه هفتم سوره بینه می فرمایند، «علی و شیعیان علی مصادیق اصلی عبارت خَیرُالبَریَّة هستند»، تأکید کرد: این مسأله را حتی سنی ها در کتاب هایشان فراوان ذکر کرده اند، تا جایی که در برخی از روایات در کنار صفات متعدد حضرت علی(ع) صفت خیرالبریه نیز به عنوان یک صفت خاص برای امیرالمؤمنین(ع) ذکر شده است.

 

وی ادامه داد: بهترین خلق خداوند در زمان پیامبر(ص)، در زمان خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع)، در زمان حکومت سرتاسر خیر امیرالمؤمنین(ع)، در زمان حضور ده امام بعد از ایشان و در زمان غیبت امام عصر(عج) شیعیان امیرالمؤمنین(ع) هستند، انشاء الله شما هم با انتصاب واقعی به امیرالمؤمنین(ع) بهترین خلق خدا هستید.

 

حضرت آیت الله مظاهری در پایان اظهار کرد: انشاء الله در روز قیامت، وقتی وارد محشر می شویم، زیر لوای حق قرار می گیریم و در کنار حوض کوثر در کنار ولایت، از دست ولایت آب کوثر را می نوشیم و سپس با خوشحالی رهسپار بهشت می شویم./201/867/ب1

ارسال نظرات