۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۸۲۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عالمان باتقوا امانتداران پیامبران هستند

استاد حوزه علمیه گفت: عالمانی که تقوا دارند را می‌توان امینان پیامبران الهی برای بسط و گسترش دین در میان مردم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته اخلاق عصر امروز 22 خرداد در مسجد امیر(ع)، گفت: درک و بینش نعمت ویژه‌ای است که خداوند در بین موجودات به انسان‌ها عطا کرده است، انسان‌ها اگر ماهیت فهم و بینش را درک کنند در‌های رحمت را به سوی خود باز کرده‌اند.

 

وی افزود: خداوند در قرآن برای فهمیدن و بینش بیشتر در زندگی به انسان‌ها امر کرده است، عبادت و کار خیر، نیز جزء دستوراتی می‌باشد که در قرآن به انجام دان آنها سفارش شده است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به موضوع تقوا، بیان داشت: بخشی از تقوا عمل به دستورات خداوند می‌باشد بخشی دیگر اجتناب و دوری کردن از محرمات الهی ذکر شده  است.

 

محقق علوم قرآنی درباره عالمان فاسد و بی‌تقوا تاکید کرد: عالمانی که به گناه و فساد آلوده می‌شوند به واسطه وجودشان جهانی به انحراف و نابوی کشیده خواهد شد.

 

وی گفت: عالمان با تقوا امانت‌داران انبیای الهی هستند که دین را به بهترین صورت ممکن بین انسان‌ها گسترش می‌دهند. این افراد از علم، آبرو و ثروت خود برای نشر و ترویج دین استفاده می‌کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به ترک محرمات، یادآور شد: محرمات، کلنگی برای تخریب ساختمان انسانیت است گناهکار با ادامه گناهش تبدیل به حیوان وحشی می‌شود، تداوم گناه انسان را از انساسنیت خارج می‌سازد.

 

استاد اخلاق پیرامون موضوع قیامت، اظهار داشت: اعمال و رفتار ما کلید یا زنجیر اسارتی برای قیامتان خواهند شد انسان‌ها با توجه به فهم و بینش می‌توانند سعادت را در حیات دنیوی و اخروی داشته باشند.

 

محقق علوم قرآنی در ادامه اضافه کرد: خداوند در بیشتر آیات و روایات به برپا شدن قیامت از زبان قرآن و انبیای الهی سخن گفته است در وجود قیامت هرگز شک نکنید تنها زمانش مشخص نمی‌باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین در پایان گفت: رستگاری و پیروزی واقعی از آن کسانی است که با عمل به واجبات الهی و ترک محرمات، بهشت و همنشینی با اولیای الهی را از آن خود می‌کنند./202/856/ب1

ارسال نظرات