۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۳۱۸۱۳

نخستین امام جمعه لیلان ملکان استان آذربایجان شرقی معرفی شد

نخستین امام‌جمعه شهر لیلان ملکان از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی معرفی شد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی امروز در مراسم معارفه نخستین امام‌جمعه لیلان ملکان، اظهار داشت: همه باید به مسائل دینی و اجتماعی آگاهی داشته باشند و بهترین مکان نیز برای این منظور، محل‌های نماز جمعه است.

 

وی بابیان اینکه همراهی و حضور مردم در صف‌های نماز جمعه در اعتلا بخشیدن به فرهنگ متعالی اسلام کمک فراوانی می‌کند، ابراز داشت: از محوری‌ترین مأموریت ائمه جمعه حفظ وحدت، اشاعه اسلام ناب محمدی و ولایت‌فقیه در جامعه است.

 

وی با بیان این‌که آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، نماد وحدت امت اسلامی بوده و برگزاری باشکوه آن سبب شادی دوستداران اسلام و انقلاب و یاس دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: اقامه پرشور نماز جمعه، بنیان نهادن سنگر مستحکم اسلام بوده و ذکر نام خدا در این آیین موجب قوت قلب برای مسلمانان و هراس دشمنان انقلاب می‌شود.

 

وی برگزاری نماز جمعه در شهرها مختلف کشور را نشانه اهمیت این فریضه الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، ازاین‌رو نباید این سنگر را خالی گذاشت.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که ائمه جمعه پیش‌قراولان سنگرهای دینی و سیاسی جامعه هستند، ابراز داشت: آئین نماز جمعه در راستای آگاهی بخشیدن به مردم درباره مسائل اجتماعی، سیاسی و دینی برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با  وجود تلاش بی‌وقفه دشمنان نظام اسلامی، برگزاری آیین نماز جمعه تعطیل‌بردار نیست، ابراز داشت: نماز جمعه یکی از پایگاه مهم مقابله با توطئه‌های دشمن انقلاب و اسلام است که باید موردتوجه جدی مردم قرار گیرد.

 

حجت‌الاسلام تقی زاده تصریح کرد: تلاش ائمه جمعه به‌ عنوان پدران معنوی مردم مناطق مختلف، توانسته راهگشای بسیاری از امور فرهنگی، اجتماعی و دینی استان باشد که جا دارد از تلاش تمامی ایشان تقدیر شود، ائمه جمعه در رفع مشکلات شهرها بسیار کارساز عمل کرده‌اند.

 

وی بابیان اینکه تلاش می‌شود در تمامی شهرها و بخش‌های استان نماز جمعه اقامه شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در 31 شهرستان، شهر و بخش استان نماز جمعه برگزار می‌شود که با بخش لیلان به 32 شهر افزایش یافت.

 

مسؤول سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که آئین عبادی سیاسی نماز جمعه سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه‌های دشمنان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش بی‌وقفه دشمنان نظام اسلامی باید اعلام کنیم که برگزاری این آئین پرشور و عظیم است و امروز افتخار می‌کنیم که به برکت انقلاب اسلامی در دورترین نقاط کشور نیز نماز جمعه برپاست.

 

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال ائمه جمعه شهرهای زر نق هریس، کاغذ کنان میانه و شهرستان‌های هورند و خدا آفرین معرفی و در این شهرها نماز جمعه اقامه می‌شود.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام‌جمعه ملکان نیز با اشاره به ولایت مداری و حضور مردم بخش لیلان درصحنه‌ها، گفت: شهر لیلان با بیش از سه هزار سال قدمت و باوجود آثار تاریخی زیاد یکی از قطب‌های مهم تاریخی استان محسوب می‌شود.

 

وی افزود: این بخش 30 هزار نفر جمعیت دارد و کار اکثر مردم باغداری و کشاورزی است و حضور گسترده مردم در نماز جمعه می‌تواند پشتوانه خوبی برای امام‌جمعه باشد.

 

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام محمد پروینی به‌عنوان نخستین امام‌جمعه شهر لیلان ملکان معرفی شد./854/202/ب2

ارسال نظرات