۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۷۹۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

ترویج فرهنگ منور رضوی مواد اولیه و مهم گسترش دین در جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، بهترین وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ ناب رضوی را هنر و اندیشه دانست و گفت: ترویج فرهنگ منور رضوی مواد اولیه و مهم گسترش دین در جامعه است.
درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بعد از ظهر امروز در نشست هماهنگی برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی، هنری ورزشی آسمان هشتم، بهترین وسیله برای ترویج و نشر فرهنگ ناب رضوی را هنر و اندیشه دانست و گفت: ترویج فرهنگ منور رضوی مواد اولیه و مهم گسترش دین در جامعه است.
 

وی با اشاره به نقش امام رضا(ع) در ترویج مبانی علمی دین اسلام، این نقش را بسیار مهم و برجسته دانست و با تاکید بر افزایش و ارتقاء سطح کیفی جشنواره آسمان هشتم افزود: تداوم و تقویت این جشنواره نیازمند عزم ملی همه دستگاه‌های فرهنگی کشور است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جایگاه ویژه روستای کردر در کشور اشاره داشت و گفت: این روستا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی با محور فرهنگ رضوی در کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 

درویش‌نژاد با اشاره به عشق و علاقه مردم روستای کردر در ترویج فرهنگ رضوی تصریح کرد: مردم این روستا در راستای توسعه و تروئیج فرهنگ رضوی و معرفی ائمه اطهار(ع)، 10 سال پیش حرکتی را آغاز کردند که امروز  به جریانی ملی تبدیل شده است.
 

وی، واگذاری میزبانی جشنواره سراسری سرود رضوی کانون‌های مساجد روستایی به این روستا برای سه سال پیاپی را از نشانه‌های عشق و اردات مردم روستای کردر و همکاری آنان در برپایی جشنواره آسمان هشتم عنوان‌کرد.
 

مدیرکل فرهنگ و اراشاد اسلامی هرمزگان، گسترش فرهنگ رضوی را وظیفه کنونی فعالان فرهنگی در جهت مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام و نظام دانست و ابرازداشت: بهره‌گیری از ابزار هنر و اندیشه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ رضوی است. 
 

درویش نژاد همچنین با تاکید بر افزایش و ارتقاء سطح کیفی جشنواره آسمان هشتم، تداوم و تقویت جشنواره آسمان هشتم را نیازمند عزم ملی همه دستگاه های فرهنگی کشور دانست.
 

وی همچنین بر استفاده حداکثری از رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین ظرفیت انجمن‌ها برای برگزاری هر چه بهتر دهمین جشنواره رضوی تاکیدکرد.
 

درویش نژاد، هنر را نماد تمامی زیبایی‌ها برای جذب افراد و بهترین وسیله در جهت معرفی فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: جشنواره آسمان هشتم امتداد نگرش عقلانی به دین با بهره‌گیری از ابزار هنری است./851/202/ب3

ارسال نظرات