۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۷۹۴

برگزاری مراسم شبهای رمضان در مساجد اهل بیت در قاهره

مردم قاهره مراسم احیای شبهای ماه مبارک رمضان را در کنار مسجد "السیده زینب(س)" و مسجد امام حسین(ع) در فضایی روحانی و سرشار از عشق به اهل بیت(ع) سپری می کنند.
مسجد

به گزارش خبرگزاری رسا، پیروان اهل ببت (ع) در مصر تاکید می کنند که عزت و کرامتی که وجود دارد از جانب پروردگار است که مصر را به وجود شماری از اهل بیت از جمله حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) مشرف گرداند. فضایی آکنده از روحانیت و آرامش است؛ فضایی که در آن مصری های عاشق حضرت زینب(س) خود را متعهد می دانند تا در کنار مسجدی تحت نام این بانوی بزرگوار، شبهای ماه مبارک رمضان را سپری کنند.

 

یکی از شهروندان مصری از کنار مسجد حضرت زینب(س) گفت: این بانوی بزرگوار ما، حضرت زینب(س)، جدش رسول اکرم(ص) است و گویی که اینک در محضر جدش هستی.

 

شهروند دیگری اظهار داشت: تنها خدا می داند که چگونه در این مکان احساس آرامش روحی می کنی! نسیم روحانی بر وجود مصری ها در محضر اهل بیت(س) در کنار مسجد حضرت زینب(س) دمیده می شود که هیچ چیز نمی تواند از آن لذت بخش ترباشد.

 

اما در محضر مسجد امام حسین(ع) چشم ها گریان و قلبها مشتاق سرور جوانان اهل بهشت است. مصری ها برای گرامیداشت شبی از شبهای ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع) بر یکدیگر سبقت می گیرند تا از برکات آن بهره مند گردند و بر عشق و محبت خود نسبت به این امام بزرگوار بیفزایند.

 

سید هلال سُراینده اشعار دینی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت که حضور یافتن در کنار نوه حضرت رسول اکرم(ص) که فرمودند من از حسین و حسین از من است، زیباترین کار ممکن است.

 

قرائت قرآن و تسبیح گویی از جمله اعمالی است که در مسجد امام حسین(ع) در محل دفن سر مبارک ایشان به وفور دیده می شود و این علاوه بر نصب شمار زیادی چادر در خارج از مسجد برای ذکرگویی و مدح رسول اکرم(ص) است.

 

مسجد امام حسین قاهره در سال ۵۵۳ هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان بنا شده است. در درون این مسجد ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر مبارک حضرت امام حسین(ع) است./982/ب102/د

ارسال نظرات