۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۷۹۲
سازمان ملل:

اسرائیل به مجازات دسته جمعی ملت فلسطین ادامه می دهد

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوست "اوچا" دیروز جمعه به تشریح تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین طی دو هفته گذشته پرداخت.
فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوست "اوچا" دیروز به تشریح تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین طی دو هفته گذشته پرداخت.


این نهاد بین المللی با صدور گزارشی تجاوزات اشغالگران صهیونیست علیه غیر نظامیان فلسطینی در اراضی اشغالی در بازه زمانی بین بیست و چهارم ماه می گذشته تا ششم ماه ژوئن جاری را رصد کرد.


در این گزارش آمده است:« اشغالگران صهیونیست به سیاست مجازات دسته جمعی ملت فلسطین ادامه می دهند؛ به نحوی که آنان پس از عملیات تل آویو مجوز 83 هزار کارگر فلسطینی را به حالت تعلیق درآورند.»  

 

در این گزارش می خوانیم که نیروهای ارتش رژیم اشغالگر قدس در سوم ژوئن جاری یک زن 24 ساله فلسطینی را که مادر دو کودک بود در نزدیکی پست بازرسی عناب واقع در شرق شهر طولکرم به رگبار بستند و به شهادت رساندند.

 

این نهاد بین المللی در بخش دیگر گزارش خود آورده است:« اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون 53 شهروند فلسطینی از جمله 5 زن و 13 کودک را به بهانه تلاش برای اجرای عملیات علیه شهرک نشینان صهیونیست به رگبار بسته اند.»

 

بر اساس این گزارش، مراجع اسرائیلی به تازگی جنازه دو شهید از جمله یک دختر 17 ساله را به خانواده اش تحویل دادند و همچنان از تحویل جنازه 9 شهید دیگر خودداری می کنند.


اوچا اعلام کرد که دشمن صهیونیستی در دوم ماه جاری محمد جمال دویکات 20 ساله را به شهادت رساند و 11 تن دیگر را زخمی کرد.

 

بر اساس این گزارش، طی دو هفته گذشته 97 شهروند فلسطینی از جمله 30 کودک و یک زن در جریان درگیری با نظامیان اسرائیلی در بخش های مختلف کرانه باختری زخمی شده اند. کانون این درگیری ها شهرک های نعلین و جلزون در رام الله، شهرک های عزون و کفرقدوم در قلقیلیا، شهرک های ابودیس و العیزریه و سلوان در قدس بود.

 

این نهاد بین المللی در گزارش خود تاکید کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی طی دو هفته گذشته دو فلسطینی را در جریان تظاهرات در نزدیکی دیوار مرزی واقع در فاصله بین نوار غزه با سرزمین های اشغالی 1948 هدف گلوله قرار داده و زخمی کردند.


در این گزارش خاطرنشان شده است که اشغالگران صهیونیست طی دو هفته گذشته 25 بار به سوی ماهیگیران فلسطینی آتش گشوده و 5 تن از آنان را بازداشت کرده و دو فروند قایق موتوری فلسطینی را مصادره کردند.


این نهاد بین المللی یادآور شد که ارتش اسرائیل در بازه زمانی مذکور دست به 167 مورد تفتیش زده و 240 شهروند فلسطینی را بازداشت کرده است که 35 درصد این بازداشت ها در شهر قدس اشغالی صورت گرفته است. اشغالگران صهیونیست در این مدت دست به اقدامات ویرانگرانه در نزدیکی دیوار مرزی زدند.

 

طبق گزارش اوچا، نیروهای ارتش اسرائیل در پنجم ماه جاری 6 چادر مسکونی فلسطینیان و یک کودکستان در منطقه (ج) واقع در کرانه باختری را به بهانه عدم دریافت مجوز از مراجع اسرائیلی تخریب کردند.


این سازمان بین المللی در گزارش خود آورده است که اشغالگران صهیونیست از آغاز سال جاری تاکنون 180 ساختمان را تخریب کردند، حال آنکه این متجاوزان در همین بازه زمانی در سال گذشته 108 ساختمان را ویران کردند.

 

طبق این گزارش، ارتش اسرائیل طی دو هفته گذشته 5 ساختمان دیگر در قدس شرقی را با خاک یکسان کرد که در پی این جنایت 19 فلسطینی خسارت دیدند./982/ب102/د

ارسال نظرات