۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۳۱۷۷۸
استاد حوزه علمیه:

تقوا ثمره روزه داری است

حجت الاسلام حائری زاده با اشاره به برکات روزه داری، گفت: تقوا ثمره روزه داری است و حقیقت تقوا رسیدن به مقام قرب الهی است.
حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد حسین حائری زاده استاد حوزه علمیه ظهر امروز با حضور در جمع روزه داران مسجد جامع کرمانشاه ابراز داشت: بشر در زندگی به دنبال دست یافتن به آرامش، نشاط و عاقبت بخیری است، برخی به این امور دست می یابند و برخی بصورت تصنعی در تلاش برای دست یافتن به این سه ویژگی در زندگی خویش هستند.

 

این استاد اخلاق تصریح کرد: تنها با یاد خدا می توان به آرامش در زندگی دست یافت و تلاش برخی افراد برای دست یافتن به آرامش از طریق کسب ثروت و دیگر امور دنیوی تلاشی عبث و بیهوده است.

 

وی ادامه داد: نشاط حقیقی نیز از راه اعتماد کامل به خداوند متعال کسب می شود، خوشی های زودگذر و باطل دنیوی هیچ گاه جایگزین نشاط حقیقی نخواهد شد.

 

حجت الاسلام حائری زاده بیان داشت: دست یافتن به عاقبت بخیری نیز تنها از طریق تقرب به خداوند متعال امکان پذیر است، عبادات را باید از باب تعبد انجام داد مثلا روزه و دیگر عبادات را نیز باید تنها با هدف کسب رضای الهی انجام داد.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: وقتی نیت انسان الهی باشد موجب تقویت تقوا در وجود انسان می شود و تقوا انسان را به خداوند نزدیک می کند، یکی از ثمرات و برکات وجوب روزه، تقوا است حقیقت تقوا رسیدن به مقام قرب الهی است.

 

وی یادآور شد: خداوند متعال بعثت، غدیر، عاشورا و مهدویت را برای هدایت و کسب تقوا برای انسان ها قرار داده است و تنها با درک عمیق اینها می توان به ایمان خویش دلخوش کرد.

 

حجت الاسلام حائری زاده در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امام علی (ع) به امام حسین (ع) نوید داد که نهمین فرزندش سه کار بزرگ را رقم می زند، اولا قیام به حق می کند، دومأ عدل را گسترش داده و جهانی می کند و سومأ دین را برای مردم ظاهر می کند.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: در آخرالزمان افراد به نسبت زحمات خود بهره می برند و عدل در آخرالزمان به همین معناست نه اینکه تمام افراد یکسان شوند بلکه هر شخص به اندازه تلاش خود نتیجه می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی در آخرالزمان بر عقیده مهدویت باقی می مانند که در اعتقاد به ظهور آن حضرت اخلاص داشته باشند و قلبشان با خدا پیوند پیدا کرده باشد، انسان باید به دنبال فهم غدیر و فرهنگ عاشورا باشد در غیر اینصورت نباید ادعای دینداری داشته باشد.

 

حجت الاسلام حائری زاده در پایان عنوان داشت: جنگ افروزی ها و تمایلات برخی به اعتیاد و ساز و آواز حرام و ظواهر پوچ دنیوی بیانگر نداشتن آرامش درونی است./202/857/ب1

ارسال نظرات