۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۳۱۷۷۵
استاد حوزه علمیه:

عاقبت بخیری، نتیجه مداومت بر تلاوت سوره مؤمنون است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام صادق(ع) بهشت علیین و هم نشینی با انبیا را از ثواب های تلاوت سوره مؤمنون می دانند، گفت: هرکس هر جمعه این سوره را تلاوت کرده و به آن عمل کند خداوند عاقبت او را ختم بخیر می کند.
حجت الاسلام حسین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین زاده، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه روزه در تمامی ادیان وجود داشته است، گفت: روزه دارای اثرات مختلفی است که بهداشت فردی، اثرات اجتماعی و اثرات روحی و معنوی از مهم‌ترین این اثرات و برکات روزه و روزه داری است.

 

وی افزود: روزه موجب لطافت روح انسان شده و اراده انسان را قوی کرده و به انسان اجازه می‌دهد که به راحتی با غرایز نفسانی خود مقابله کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مؤمن عامل به دستورات الهی در پیشگاه خداوند دارای حرمت و مرتبه‌ای بسیار برجسته است، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن به چنین انسانی وعده بهشت و روح و ریحان می‌دهد و این فقط نیمی از اعمال و پاداش های انسان مؤمن است.

 

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه دعای مؤمن روزه دار مستجاب است، گفت: خداوند خواب انسان روزه دار را عبادت قلمداد می‌کند در حالی که انسانی که خوابیده تکلیفی نداشته و این نشانه رحمت بی انتهای خداوند به مؤمنان روزه دار است.

 

وی در مورد فضیلت های تلاوت قرآن به ویژه تلاوت سوره مؤمنون در طول سال و ماه مبارک رمضان ابراز کرد: کسی که سوره مؤمنون را تلاوت می‌کند در هنگام مرگ سختی مرگ بر او آسان شده و مانند این است که از بوی گلی خوشبو استشمام کرده و از هوش می‌رود و پس از آن خود را در باغی زیبا مشاهده می‌کند در حالی که برای کافِر جان کندن مانند این است که ۱۲ گرگ گرسنه به او حمله می کنند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با تأکید بر این که کسی که بر تلاوت سوره مومنون مداومت می‌کند فرشته مرگ هنگام نزول بر او به او بشارت بهشت می‌دهد، تصریح کرد: خداوند عامل به سوره مؤمنون را در جایی به مراتب بهتر از بهشت وارد می کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام صادق(ع) می‌فرمایند «کسی که سوره مومنون را تلاوت کند خداوند او را ختم بخیر می کند»، گفت: امام سجاد در دعای ۴۳ صحیفه سجادیه ۱۵ بار از خدا می‌خواهد که عاقبتشان را ختم بخیر می‌کند و امام صادق(ع) همچنین می‌فرمایند وقتی انسان در هر جمعه سوره مومنون را تلاوت می‌کند خداوند منزل او را در بهشت اعلی قرار می‌دهد و همراه با انبیا و پیامبران الهی او را محشور می کند.

 

حجت الاسلام حسین زاده با تأکید بر اینکه در اینجا فقط تلاوت تنها منظور نیست، تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید منظور کسی است که این سوره را تلاوت کرده و به آن عمل کند و انسان مؤمن همیشه عامل به قرآن است./202/968/ب1

ارسال نظرات