۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۳۱۷۶۹
امام جمعه بناب:

 آمریکا به دنبال راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی در دنیا است

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی هستند.
آمریکا

حجت الاسلام مصطفی باقری‌بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به تحرکات اخیر تروریست‌های تکفیری در عراق، اظهار داشت: تمامی برنامه‌ها و اهداف گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب در منطقه تنها با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و کشتار مسلمانان و شیعیان است.


وی با بیان این‌که توطئه تجزیه عراق مورد دلخواه غرب به ویژه رژیم صهیونیستی بوده است، خاطرنشان کرد: این هدف شوم نیز شکست خورده است؛ در حقیقت داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی امروز ابزار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی برای راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و مذهبی هستند.


امام جمعه بناب با بیان این‌که اهداف تفرقه افکنانه داعش در سوریه و عراق شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این گروهک تروریستی در ابتدا شعار دولت اسلامی عراق و شام را مطرح کرد، بعدها مدعی شدند که چنین جنبشی چرا باید در عراق و شام محصور شود، از این رو بحث دنبال خلافت اسلامی و دولت اسلامی را مطرح کردند.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اصرار رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی نسبت به معرفی جنگ داخلی عراق و سوریه با عنوان نزاع میان شیعه و سنی، گفت: اتحاد یکپارچه شیعه و سنی و پیروان دیگر ادیان و مذاهب علیه تروریست های تکفیری و سلفی نشان داد که این ادعاها واهی است.


وی با بیان این‌که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات عراق مشخص است، تصریح کرد: قطعا آتش فتنه داعش دیر یا زود دامان حامیانش را نیز خواهد سوزاند، البته این آتش فراگیر به برخی از کشورهای مرتجع منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی که در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، سرایت خواهد کرد.


امام جمعه بناب حمایت بی حد و حصر سردمداران کشورهای مرتجع عربی منطقه از داعش و گروه های تروریستی را غیر قابل توجیه دانست و افزود: داعش اهداف سران کاخ سفید در منطقه را پیگیری می کند و ابزاری بیش نیست، آنچه مسلم است؛ باید ریشه اصلی این فتنه ها خشکانده شود.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به این‌که پیروزی های اخیر جبهه مقاومت اسلامی نویدبخش نابودی کامل داعش است، گفت: رسوایی از آن دولت‌هایی خواهد بود که حمایت تمام عیار از تروریسم در منطقه داشتند و امروز خود مدعی مبارزه با داعش شده اند./935/302/ب2

ارسال نظرات