۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۳۱۷۶۷
کارشناس مسائل مذهبی رسانه ملی:

مرجعیت طاغوت نشانه بی ایمانی است

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم مرجعیت طاغوت را نشانه بی ایمانی دانست و گفت: اگر کسی در زندگی خود به دنبال نسخه هایی باشد که در تضاد با نسخه های اهل بیت است این شخص پیرو طاغوت قلمداد می شود، احترام به جهاد و مجاهدان باید جزء بخش های برجسته جمهوری اسلامی قرار بگیرد، جمهوری اسلامی به جهاد و شهادت شناخته می شود.
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، کارشناس مسائل مذهبی، بعداز ظهر امروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که از شبکه 3 سیما پخش شد، گفت: در قرآن کریم در آیات سوره نساء مطالب فراوانی در رابطه با احکام و فلسفه ازدواج بیان شده است.

 

وی ادامه داد: در آیه 26 سوره نساء خداوند متعال می فرماید :فلسفه بیان احکام ازدواج این است که خدا می خواهد لطفش را شامل حال شما کند، کسانی که به دنبال شهوات هستند می خواهند زندگی شما را به انحراف بکشند، ازدواج یک کانون مقدس و بنیان معنوی است که در قرآن کریم راجع به این مسئله تذکرات فراوانی داده شده است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم بیان داشت: ازدواج شرایطی دارد و متاسفانه انحرافاتی در سیل بنیان کن تهاجم فرهنگی در ازدواج ها ایجاد شده است، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری موانعی در ازدواج بر سر راه جوانان قرار گرفته است که از جمله آن ها می توان به مهریه و جهیزیه سنگین، تجملات زیاد و اسراف در مجالس عقد و عروسی و سالن های پرخرج، تشریفات و خریدهای گران قیمت و به رخ کشیدن ثروت ها اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 60 سوره نساء می فرماید: عده ای هستند که مدعی ایمان هستند ولی ایمان ندارند، به جای این که به حکم خدا و رسول و اهل بیت(ع) تن دهند به دنبال حکم و قضاوت طاغوت هستند، امیرمومنان(ع) فرمودند: هر حاکمی که حکمش با ما اهل بیت در تناقض باشد طاغوت است، مرجعیت طاغوت نشانه بی ایمانی است.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر کسی در زندگی خود به دنبال نسخه هایی باشد که در تضاد با نسخه های اهل بیت است این شخص پیرو طاغوت قلمداد می شود، در نظام های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هم به همین صورت است.

 

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم گفت: اگر کسی در عصر غیبت که فرمایشات قرآن و اهل بیت توسط ولی فقیه عادل بیان می شود بخواهد فرمایشات ولی فقیه را زیر پا بگذارد و به دنبال نسخه های بیگانگان باشد و خطوط قرمز قرآن و اهل بیت که توسط ولی فقیه تبیین می شود را رعایت نکند پیرو طاغوت است.

 

وی بیان داشت: بر اساس آیه 95 سوره نساء خداوند متعال کسانی که اهل جهاد هستند را از دیگران برتر و بالاتر دانسته است، امام صادق(ع) فرمودند سه گروه هستند که دعای آن ها مستجاب می شود، کسی که برای زیارت خانه خدا به حج رفته است، مجاهدی که برای رضای خدا در جبهه ها حضور پیدا کرده است و بیماری که در بستر بیماری قرار گرفته است.

 

کارشناس مذهبی رسانه ملی تصریح کرد: باید توجه داشته باشید که در غیاب مجاهدی که به جهاد رفته و نسبت به خانواده او چه می کنید، وظیفه ما است که در غیاب مجاهدان مخصوصا مدافعان حرم نسبت به خانواده های آن ها مراقبت ویژه داشته باشیم، مقام معظم رهبری فرمودند: مسئله ارزش جهاد یکی از شاخص ها است، ارزش مجاهدت از جمله مواردی بود که به وسیله عناصری زیر سوال رفت.

جمهوری اسلامی به جهاد و شهادت شناخته می شود

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم اظهار داشت: احترام به جهاد و مجاهدان باید جزء بخش های برجسته جمهوری اسلامی قرار بگیرد، جمهوری اسلامی به جهاد و شهادت شناخته می شود، حضرت امام (ره) در وصیت نامه خود فرمودند: نگذارید پیشکسوتان جهاد در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.

 

وی در پایان در رابطه با ویژگی های منافقین گفت: در حدود 6 آیه از آیات جزء پنجم به ویژگی های منافقین اختصاص دارد، منافقان به دنبال تسلط کفار بر مومنین هستند و خداوند هرگز اجازه نمی دهد کفار بر سرنوشت مسلمانان تسلط پیدا کنند، منافقان از هر فرصتی برای خودشان بهره می گیرند و نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت هستند، نماز را به پا نمی دارند و اگر هم به پا داشتند از روی ریا است، در اعلام مواضع خود محافظه کار هستند، نه به صراحت در مقابل کفار می ایستند و نه از آن ها دفاع می کنند و به دنبال خودنمایی در بین مردم هستند./869/202/ب3

 

 

 

ارسال نظرات