۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۳۱۷۶۵
مدیر مدرسه علمیه الامام القائم:

در جامعه اسلامی باید حرمت و قداست ماه رمضان حفظ شود

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) گفت: حرمت و قداست ماه مبارک رمضان باید در جامعه اسلامی نگه داشته شود و افرادی که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند در انظار عمومی روزه خواری نکنند.
بدری

حجت‌الاسلام سيد مجتبي بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره روزه در ماه مبارک رمضان، گفت: روزه داری در ادیان مختلف وجود داشته اما در دین اسلام روزه جز واجبات و ضروریات دین محسوب می‌شود، پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) روزه مطلوب را روزه‌ای دانسته‌اند که با شرایط و آداب دین اسلام برگزار شود و روزه‌دار نباید دچار گناه و فساد شود.

 

تلاوت قرآن یکی از بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان است

 

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) درباره بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: تلاوت قرآن یکی از بهترین اعمال در این ماه است زیرا این ماه را خداوند افضل ماه‌ها دانسته است پیامبر اکرم (ص) در خطبه شعبانیه اوصاف و شرایط ماه رمضان را مشخص کرده‌اند.

 

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر مردم می‌دانستند که خداوند نسبت به روزه داران چه عنایت و فضلی را در نظر گرفته است همواره دوست داشتند که همه سال ماه رمضان باشد، زیرا که فضیلت ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است.

 

لزوم توجه به ترک گناه در روزه داران

 

حجت‌الاسلام بدری درباره روزه مطلوب بیان داشت: روزه‌ای مطلوب درگاه الهی است که در آن فرد دچار گناه نشود، امام علی (ع) فرمودند: فرصت‌ها مانند ابر و باد می‌آیند و می‌روند از این رو باید فرصت‌های نیک را در زندگی غنیمت شمارده شود زیرا که فرصت‌ها زمانی ارزشمند هستند که مورد استفاده قرار گیرد یکی از این فرصت‌های طلایی ماه مبارک رمضان است.

 

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) با اشاره به اینکه روزه داران در این ماه مهمان خداوند هستند، عنوان کرد: در این ماه خداوند بندگانش را به ضیافت و مهمانی خاص خود دعوت می‌کند، طوری که حتی خواب روزه دار عبادت محسوب می‌شود و هر ذکری را که روزه دار بیان می‌کند چند برابر برایش ثواب منظور می‌گردد بنابراین با ماه‌های دیگر سال متفاوت است روزه دار بوی دهانش از بوی مشک و عنبر در نزد خداوند برتر است.

 

حجت‌الاسلام بدری بیان داشت: روزه دار در دو حالت خوشحال و شاد است یکی زمان افطار و دیگری ملاقات با پروردگارش در روز قیامت است، همچنین بهشت دارای 8 در است یکی از این درها، در سوختگان نام دارد که  خاص روزه داران است.

 

وی ادامه داد: کار روزه دار در ماه مبارک رمضان این است که معصیت نکند یعنی چشم و زبانش را به گناه آلوده نکند تا روزه‌اش مورد قبول واقع شود، همچنین در ماه نزول قرآن زندگیش را قرآنی می‌کند در واقع تلاوت قرآن را با تدبر، عمل و توجه همرا ه می‌سازد چرا که ختم کردن قرآن در این ماه بسیار سفارش شده است.

 

سفارش بسیار به استغفار و توبه در این ماه

 

مدیر مدرسه علمیه الامام القائم (عج) با اشاره به استغفار و توبه در ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: یکی از اعمال شب قدر استغفار است، در حدیث روایت شده که آنقدر استغفار کنید تا در روز قیامت مورد عفو پروردگار قرار گیرید بنابراین فرصت طلایی برای مردم روزه گرفتن و استغفار است و نباید به بهانه‌های واهی از روزه گرفتن یا استغفار فرار کرد.

 

حفظ حرمت و قداست ماه مبارک رمضان

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: خداوند روزه داران را مورد عنایتش قرار می‌دهد مگر کسانی که روزه برایشان ضرر دارد که نباید روزه بگیرند کار حرامی را انجام داده‌اند همانگونه که تمامی بزرگان دینی، علما و فضلا موقعیت ارزشمند ماه مبارک رمضان را درک کرده بودند و آن را از دست ندادند از این رو جوانان زنان و مردان به بهانه‌های واهی از این فضیلت فرار نکنند زیرا فرد روزه دار دارای نشاط و شوق است همچنین حرمت و قداست ماه مبارک رمضان باید نگه داشته شود و افرادی که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند در انظار عمومی روزه خواری نکنند./807/302/ب3

 

ارسال نظرات