۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۳۱۷۶۴

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اجرای طرح ضیافت الهی در امامزاده‌های شیروان، تربیت پنج هزار حافظ قرآن در خراسان شمالی و توزیع 150 هزار کیسه همیان مولا برای کمک به نیازمندان عناوین مهم‌ترین اخبار کوتاه خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی مهدوی راد، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: طرح ضیافت الهی در شش امامزاده شاخص این شهرستان با سخنرانی 10 مبلغ اعزامی و بومی در شب‌های ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

 

وی اظهار کرد: طرح ضیافت الهی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در امام‌زاده غیبی، امام‌زاده حمزه رضا واقع در شهر زیارت، امام‌زاده عبدالرحمن روستای اسطرخی، روستای الله‌آباد و زیدر در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام مهدوی راد با بیان اینکه در برنامه ضیافت الهی فضای امام زادگان از نظر امکانات برگزاری اجرای طرح آماده سازی شده است گفت: در اجرای این طرح شش مبلغ اعزامی از شهر قم و چهار مبلغ بومی مشارکت دارند که امیدواریم مانند سال قبل مورد استفاده و توجه علاقه‌مندان قرار گیرد.

 

امسال پنج هزار حافظ قرآن در خراسان شمالی تربیت می‌شوند

حجت‌الاسلام صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال و در پنجمین دوره از اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم قرار است پنج هزار و ۱۰۰ نفر در این استان جذب شوند.

 

وی اظهار کرد: تاکنون هزار و 500 نفر از استان برای شرکت در این طرح در سامانه جامع، ثبت‌نام کرده‌اند و شهرستان فاروج نیز تنها شهرستانی است که با ثبت‌نام 390 نفر از علاقه‌مندان، جذب سهمیه در آن محقق شده است.

 

به گفته حجت‌الاسلام صفری در چهار دوره گذشته حدود 14 هزار نفر از استان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم جذب‌شده و موفق به حفظ جزء 30 و یا کل قرآن کریم شده‌اند.

 

توزیع 150 هزار کیسه همیان مولا برای کمک به نیازمندان در خراسان‌شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از توزیع 150 هزار کیسه همیان مولا برای کمک به نیازمندان در استان خبر داد.

 

وی اظهار کرد: هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان در سطح استان به منظور کمک به نیازمندان و مددجویان این نهاد 150 هزار کیسه در قالب طرح همیان مولا توزیع شده و مردم و خیرین می‌توانند در قالب کمک‌های نقدی و غیر نقدی به نیازمندان و مددجویان این نهاد کمک کنند.

 

اهرابی با اشاره به توزیع یک هزار کیسه در قالب طرح همیان مولا در بین مردم و خیرین طی سال گذشته، افزود: در مجموع از همین محل 10 میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد.

 

وی با اشاره به فعالیت 70 مرکز نیکوکاری محله در استان، خاطرنشان کرد: طرح همیان مولا با مشارکت مراکز نیکوکاری در سطح استان اجرا می‌شود.

 

کسب مقام دومی یک اثر ادبی خراسان شمالی در جشنواره ملی ادبیات کودک

کتاب یک قاچ هندوانه، اثر زهرا داوری از شاعران شعر کودک استان خراسان شمالی رتبه دوم بخش شعر چاپ ‌شده نویسندگان 18 سال به بالای جشنواره ملی ادبیات کودک شیراز را به‌ خود اختصاص داد.

 

این کتاب از مجموعه «شعر نوجوان امروز» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

 

شاعر کتاب یک قاچ هندوانه اظهار کرد: فضای مجازی فرصت به اشتراک گذاشتن فراخوان این نوع جشنواره‌ها را برای شاعران در سطح استان‌های مختلف فراهم کرده است و از همین کانال و ارتباط با دوستان شاعر و استادان این حوزه در استان‌های دیگر نسبت به برگزاری این جشنواره مطلع شدم.

 

زهرا داوری افزود: در استان ما متأسفانه شعر کودک از جایگاه خوبی برخوردار نیست نه شاعر شعر کودک داریم، نه پاتوقی برای تبادل‌نظر علاقه‌مندان به شعر کودک و نه میدان و بازار کاری برای فعالیت در این زمینه.

 

وی برگزاری جشنواره‌های هدفمند با داوری‌های تخصصی را محرک در رشد شاعران برشمرد و افزود: جشنواره به خاطر ایجاد حس رقابت زمینه‌ساز تلاش بیشتر و قوی‌تر شدن آثار شاعران می‌شود و از سویی شاعران گمنام و تازه‌کار در جشنواره‌ها فرصت دیده شدن می‌یابند./9314/303/ب3

ارسال نظرات