۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۷۶۱
امام جمعه اهل سنت سراوان:

روزه، مقدمه ترک گناه و اصلاح رفتار انسان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان گفت: روزه‌داری باید مقدمه ترک گناه باشد و سبب تغییر و اصلاح رفتار انسان شود، از این رو نباید محدود به یک ماه باشد، بلکه باید طوری اثر بگذارد که آثار آن در سایر ماه‌های سال نیز تداوم داشته باشد.
ساداتی

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: دین، محدود به ماه رمضان نیست؛ خدای ماه رمضان، خدای سایر ماه‌ها هم هست.

 

وی بیان کرد: عظمت و بزرگی این ماه از اینجا است که خالص لله و ماه خدا و نزول وحی است، در این ماه عبادت بزرگ به نام روزه است، پاداش نیکی چندین برابر می‌شود، اما گناه هم در این ماه سزایش بیشتر است، چون این ماه حرمت خاصی دارد.

 

امام جمعه اهل سنت سراوان ادامه داد: اگر کسی روزه رمضان را عمدا و بدون عذر شرعی ترک کرد، برعهده او دو قضاء می‌باشد یکی قضاء روزه و دومی کفاره است، که کفاره شصت روزه پی در پی (دو ماه) است.

 

وی اظهار کرد: با روزه‌داری در حقیقت انسان تمرین می‌کند که مؤمن واقعی باشد، از دروغ، غیبت، تهمت، همراهی اهل باطل، ارتکاب بدعات منکرات، برقراری مجالس خلاف شرع و مکر و فریب پرهیز کند؛ اما این آثار باید ادامه پیدا کند.

 

مولوی ساداتی عنوان کرد: مسلمانی که روزه می‌گیرد، باید در اعمال و رفتارش آثار روزه مشاهده شود، در زندگی، کار، معاشرت و معاملات احکام و حدود الهی را رعایت کند و تنها به تحمل گرسنگی و تشنگی خلاصه نشود.

 

وی در پایان بیان کرد: کتب آسمانی تورات، زبور، انجیل و قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده است؛ از این رو این ماه، ماه انس گرفتن با کلام وحی است و باید بواسطه این انس و الفت، خود را به درگاه الهی نزدیک کرده و با انسان قبل از ماه رمضان، تفاوت اساسی پیدا کرده باشیم./831/302/ب3

ارسال نظرات