۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۷۴۷
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

 قلب خودمان را بشناسیم تا آسیب ها را از او دور کنیم

مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان با توجه به این که قلب خودمان را بشناسیم تا آسیب ها را از او دور کنیم، گفت: قلب انسان ظرفیت های مختلفی دارد و گاهی یک انسان واقعی که نظام را قبول دارد ممکن است بعد از چند سال نظام را فراموش کنند همچون طلحه و زبیر که حالات مختلفی را در دنیا و در زمان پیامبر داشتند.
قلب سلیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) کرمان امروز ظهر در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع) کرمان در سلسله مباحث حالات قلب انسان، گفت: قلب جایگاه خاص عبادت بوده تا در این صورت بتواند شب های قدر را درک کند.

 

وی افزود: اگر انسان ها در زندگی خود نتوانند قلب خودشان را با عبادت خدا، مأنوس کنند، نمی توانند درست ماه رمضان را درک کنند زیرا ظرف ماه مبارک رمضان، قلبی پاک بوده تا بتواند عبادت کند.

 

حجت الاسلام افضاتی با بیان این که یکی از بلا های دنیوی فقر است، خاطرنشان کرد: مریضی جسم انسان، از از فقر و بی نوایی سخت تر بوده و انسان ها سعی کنند همیشه به خاطر بدن سالم، شکر خدا را بجا بیاورند.

 

وی ابراز داشت: قلب مریض، نوعی دیگر از قلوبی بوده که در قرآن ذکر شده است و مهم ترین خصوصیات این قلب، این است که انسان را فتنه گر تربیت کرده و از حق دور می کند.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که قلب مریض، با شبهه های خود در بین مردم، فتنه ای را ایجاد می کند، یادآور شد: انسان باید با تربیت صحیح خود را در مسیر دین قرار دهد تا بتواند در زندگی دنیوی حق را از باطل تشخیص دهد.

 

وی اظهار داشت: اختلال ادراکی یکی دیگر از خصوصیات قلب مریض بوده که انسان زمانی که قلب خود را با گناه مریض کند دیگر قوه تشخیص خود را از دست می دهد و فکر می کند که راه راست همان گمراهی است.

 

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که انسان ها نباید قلب خودشان را پر از غبار کنند، ابراز داشت: اگر بر روی قلب انسان غبار ریخته شود، در این صورت افراد علاوه بر این که همدیگر را فریب می دهند، دنیا و آخرت خود را هم از بین می برند.

 

وی تأکید کرد: قساوت قلب به واسطه مریض شدن قلب در انسان ایجاد می شود و اگر انسان ها نتوانند قلب خودشان را درست کنند، سبب می شود که دیگر انسان، عبادتش کم شود و احساس فقیران را هم فراموش کند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که124 هزار پیامبر گفته قیامت وجود دارد، خاطرنشان کرد: بعض از افراد در دنیا قیامت را به مسخرگی گرفته اند و می گویند قیامتی وجود ندارد.

 

وی با توجه به این که قلب خودمان را بشناسیم تا آسیب ها را از او دور کنیم، ابراز داشت: قلب انسان ظرفیت های مختلفی دارد و گاهی یک انسان واقعی که نظام را قبول دارد ممکن است بعد از چند سال نظام را فراموش کنند همچون طلحه و زبیر که حالات مختلفی را در دنیا و در زمان پیامبر داشتند.

 

وی در پایان گفت: با مراقبت از قلب خودمان سعی کنیم که یک بنده خوبی برای خدا باشیم و همیشه از نعمت های او شکر و سپاس گزاری کنیم./9707/202/ب3

ارسال نظرات