۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۳۱۷۴۶
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قزوین میزبان نمایش میدانی و چند رسانه‌ای فصل شیدایی است

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اهمیت نمایش فیلم فصل شیدایی گفت: هر آن چه که رنگ خدایی به خود بگیرد ماندگار می‌شود و هر چه زمان بگذرد جاذبه بیشتری پیدا خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار عوامل نمایش فیلم فصل شیدایی با بیان ابعاد اثرگذاری این فیلم، گفت: اگر غربی‌ها از ماهواره و شیوه‌های متنوع رسانه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند، ما باید دستمان را بالای دست آن‌ها بگذاریم زیرا خداوند فرموده است که مؤمنان را در جای برتر نشانده‌ام.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه افزود: اگر با این نگاه وارد کارها شویم خداوند در هنر، سینما و جهات دیگر درهایی را به روی ما باز می‌کند که به روی دیگران باز نکرده است.

 

وی در ادامه با توجه به اینکه معانی سبب می‌شود که کارمان عالم دیگری پیدا کند ابزاز کرد: قطعاً این معنا در کارهای ارزشمندی همانند «فصل شیدایی» دیده شده است زیرا اگر دیده نمی‌شد دل‌ها متوجه این کار نمی‌شد.

 

هر آن چه که رنگ خدایی به خود بگیرد ماندگار می‌شود

خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به اهمیت نمایش فیلم فصل شیدایی بیان کرد: هر آن چه که رنگ خدایی به خود بگیرد ماندگار می‌شود و هر چه زمان بگذرد جاذبه بیشتری پیدا می‌کند که در مجموعه فصل شیدایی تشویق مردم به دین و مسائل معنوی با ابزارهای جدید صورت می‌گیرد که این مهم بر جذب مخاطب و اثرگذاری بیشتر آن کمک کرده است این میزان اثرگذاری نشان می‌دهد این کار بسیار ارزشمند، مهم و در مسیر دینی و اسلامی حرکت کرده است.

 

هدف اصلی این مجموعه انجام یک عملیات فرهنگی است

علیرضا کوهفر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مُهنا) و تهیه کننده نمایش فصل شیدایی در این دیدار با بیان این‌که نمایش یک ابزار است، عنوان کرد: قصد این مجموعه تنها اجرای یک نمایش نیست، ما آمده‌ایم که یک عملیات فرهنگی انجام دهیم و قصدمان فراتر از یک نمایش است.

 

وی با بیان این‌که نمایش ابزاری است که می‌تواند مردم را در محلی جمع کند، ادامه داد: ما باید هنر داشته باشیم که از این ابزار استفاده کرده و اتفاق محتوایی را رقم بزنیم.

 

این مقام مسؤول به سبقه این کار اشاره کرد و گفت: از سال 82 نمایش شب آفتابی شکل گرفت و چندین بار در تهران به اجرا در آمد و دیداری هم محضر رهبر معظم انقلاب داشتیم که ایشان تأکید بر تکثیر این کار داشتند.

 

این کار در قالب میدانی و چندرسانه‌ای به نمایش داده خواهد شد

مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی گفت: این کار در قالب میدانی و چندرسانه‌ای به نمایش در می‌آید که طراحی اسلامی و بومی در آن صورت گرفته و با تئاتر که طراحی آن عموماً غیر بومی و غربی است و نمی‌شود در آن ظرف گفتمان انقلاب اسلامی را وارد کرد، تفاوت‌های بسیاری دارد.

 

وی ادامه داد: میدانی بودن این نمایش به این خاطر است که در آن، ‌همه‌ی صحنه‌ها در ابعاد واقعی برای تماشاچی رقم بخورد و این‌ها سبب شده که این نمایش برای مخاطب جذاب شود.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: این نمایش در بیش از 12 استان سابقه نمایش داشته و در هر سانس نمایشی به اقتضای جمعیت استان‌ها میزبان چند هزار نفره‌ مردم از 5 تا 14 هزار نفر بوده‌ایم که این حضور گویای محبوبیت این نمایش در بین مردم است.

 

این نمایش نامه نویس یادآور شد: تنها جذابیت مدنظر عوامل این مجموعه نیست و ما اعتقاد به‌کار محتوایی داریم و باید از فرصتی که به وجود آمده نهایت بهره را ببریم و اجازه نمی‌دهیم قالب‌ها بر محتوا غلبه پیدا کنند.

 

سعید اسماعیلی، کارگردان نمایش فصل شیدایی هم در این دیدار به وسعت این نمایش اشاره و بیان کرد: لازم است برای اجرای این کار همه استان پای کار بیایند و اگر این امر محقق شود همه ثمره‌اش را خواهند دید.

 

وی در پایان با تأکید بر این‌که باید در بین مسؤولان هر استان دغدغه فرهنگی وجود داشته باشد، گفت: این کار اثرگذاری بسیار زیادی دارد و در استان‌هایی که به نمایش در آمده با استقبال بی‌نظیر مخاطبان روبرو شده و در کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی مؤثر بوده است./955/202/ب3

ارسال نظرات