۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۱۷۱۲

رونمایی برنامه هوشمند قرآنی با ۲۳ زبان در نمایشگاه قرآن اصفهان

حجت الاسلام صادق‌زاده با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه قران کریم اصفهان، گفت: نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان حضوری فعال در برنامه‌های مختلف دارد و در حاشیه نمایشگاه امسال از برنامه هوشمند قرآنی حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با 23 زبان روز دنیا رونمایی می‌شود.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حمید صادق‌زاده ظهر امروز در نشست خبری سیزدهمین نمایشگاه قران اصفهان گفت: بیش از 240 متقاضی در نمایشگاه داشته‌ایم و هر کدام به نوعی در بحثی وارد بوده‌اند اما برخی از این مجموعه با موارد قرآنی ارتباطی نداشتند و 149 مجموعه انتشارات، موسسه‌های فرهنگی و مذهبی و ادارات دولتی اختصاص داده شده است.

 

وی افزود: سالن چهارم ما فعالیت متنوعی را با عنوان محیط زیست در قرآن و عترت در خود ایجاد کرده و رهبر معظم انقلاب نیز به تبیین محیط زیست اشاره کرده‌اند به همین دلیل با تلاش تشکل‌های زیست محیطی سالن چهارم به این مسأله اختصاص داده شد و باید گفت از همه سلایق و تفکرها در این نمایشگاه حضور دارند.

 

مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در نمایشگاه خاطرنشان کرد: تشکل‌های مختلفی در این نمایشگاه حضور یافته‌اند و بسیاری از تشکل‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافته‌اند مردمی هستند و در کشور برندهای خوبی را دارند.

 

وی تصریح کرد: امسال سعی بر این داریم تا برنامه‌های قرآنی را تحت عنوان برنامه‌های عروسکی، همایش محیط زیست و قرآن و دیگر برنامه ها نیز در ارتباط با سبک زندگی خانواده را در این نمایشگاه جای داده‌ایم و این نمایشگاه از 22 خرداد تا 28 خرداد دایر است تا مردم با حضور در نمایشگاه از آن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام صادق‌زاده با اشاره به تشکیل غرفه قرآن‌ها نسخه قدیم بیان کرد: یکی از غرفه‌هایی که ارشاد برای آن برنامه ریزی کرده است حضور غرفه قرآن‌ها نسخه خطی قدیمی است که بر اساس آخرین آمار این غرفه تا حدودی آماده شده است.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور تنها 5 استان دیگر در این نمایشگاه گفت: این مسأله به 2 دلیل رخ نداده، ابتدا نمایشگاه در ماه رمضان است که بسیاری برای هزینه‌های رفت و آمد مشکلاتی را دارند و در دیگر تقاضا از سوی دیگر استان‌ها به صورت فعال نبوده و این نشان‌ دهنده فعالیت قرآنی این 5 استان است.

 

حجت الاسلام صادق‌زاده با اشاره چندین رونمایی در این نمایشگاه اظهار داشت: در نمایشگاه امسال نرم افزار هوشمند قرآنی 23 زبانه حوزه علمیه خواهران استان اصفهان رونمایی شود./202/1304/ب1

ارسال نظرات