۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۳۱۶۹۷
امام جمعه عالیشهر:

بدترین معضل برای ملت ها، آسیب فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی بوشهر با اشاره به اینکه بدترین آسیب برای ملت ها، آسیب فرهنگی است، گفت: ما خوشبختانه با اقتدار از هشت سال دفاع مقدس گذشته ایم و در برابر تحریم های ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کرده ایم اما امروز جنگ فرهنگی را در پیش داریم که باید مسؤولان فرهنگی کشور به وظیفه خود به خوبی عمل کنند.
امام جمعه موقت بوشهر

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی امام جمعه عالیشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده است، گفت: وظیفه اصلی آن بررسی و حل مسائل و مشکلات فرهنگی کشور بوده و هست و اکنون نیز مسوولان این کشور باید اهداف و آرمان های امام راحل را دنبال کنند چرا که مشکل اصلی کشور نه جنگ و نه تحریم های اقتصادی است بلکه وابستگی فرهنگی است و باید فکر چاره ای برای این موضوع اساسی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر یادآور شد: یکی از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نمایندگان مجلس جدید پیرو موضوعات فرهنگی بوده است که یکی از دغدغه های اصلی ایشان نیز به شمار می آید و آن این است که امروزه یک ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاه های کشور به چشم می خورد.

 

حجت االاسلام هاشمی افزود: متأسفانه در جلوگیری از تولید کالاهای فرهنگی مضر کوتاهی صورت گرفته و این کالاهای فرهنگی مضر در زمینه لباس، پوشش و مدلینگ های مختلف و... به وجود آمده است.

 

امام جمعه عالیشهر تأکید کرد: امروز خطر فرهنگی همه مردم را تهدید می‌کند و باید ما خانواده ها همگی مواظب باشیم چرا که متاسفانه وضعیت کنونی جامعه در مجامع عمومی، پارک ها، کنار دریا و... بسیار نا مطلوب است و زنان با بی عفتی و بی حیایی و در کنار آن مردان با بی غیرتی، بد حجابی را در جامعه اسلامی به وجود آورده اند.

 

حجت االاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: مسوولان کشور متاسفانه در زمینه فرهنگی نتوانسته اند درست مواجهه کنند و حتی در بعضی موارد خود نیز به این اوضاع نابسامان کمک می کنند و به عنوان مثال به خواننده هایی که از مملکت فرار کرده اند و پشت پا به ملت و خون شهدا زده اند بها می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه بدترین آسیب برای ملت ها، آسیب فرهنگی است، گفت: ما خوشبختانه با اقتدار از هشت سال دفاع مقدس گذشته ایم و در برابر تحریم های ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کرده ایم اما امروز جنگ فرهنگی را در پیش داریم که باید مسؤولان فرهنگی کشور به وظیفه خود به خوبی عمل کنند اما علی رغم اینکه ده ها نهاد فرهنگی در این زمینه فعالیت می کنند باز هم کافی نیست و اوضاع فرهنگی جامعه روز به روز بدتر می شود.

 

وی بیان داشت: در کشوری که دویست هزار شهید در دفاع مقدس داده ایم، هفده هزار شهید ترور داده ایم، شهدای مظلوم هسته‌ای و مدافع حرم داده ایم نباید وضع موجود فرهنگی جامعه این چنین باشد، چرا برخی از فیلم ها که نباید اکران شود اما می شود، چرا برخی آهنگ ها و آلبوم ها که نباید اجازه انتشار آن داده شود، اما داده می شود، چرا اوضاع برخی تفرج گاه ها و تفریح گاه های مملکت اسلامی باید این گونه باشد./302/846/ب1

ارسال نظرات