۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۳۱۶۷۱
امام جمعه قزوین:

دشمنان انقلاب به دنبال نفوذ در نظام اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند تا با هر ترفندی به این نظام رخنه کنند و در این راستا باید با بصیرت‌افزایی و تقوا دوست و دشمن را از هم شناخته و برای سربلندی انقلاب اسلامی و این نظام گام‌های مؤثری برداشت.
عابدینی حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، گفت: ماه مبارک رمضان ماه استغفار و مبارزه با هوای نفس است چراکه اگر انسان در این ماه تقوا را در خود تقویت کند کلید رسیدن به کرامت را پیدا کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه روزه‌داری در هوای گرم جهاد بوده است ابراز داشت: اگر بنده‌ای با تغییر رفتار خود بتواند از این ماه الهی سربلند بیرون بیاید و تقوا را سرلوحه زندگی خود قرار دهد، خداوند او را از بندگان نیک و باتقوا یاد می‌کند.

 

انسان باید بتواند در شب قدر سربلند شود

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر انسان بتواند در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر سربلند بیرون بیاید، توانسته از این ماه پربرکت و فیوضات این ماه بهره‌مند شود چراکه ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و مبارزه با نفس اماره است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به آموزه‌های دینی اضافه کرد: بصیرت‌افزایی و داشتن تقوا موجب می‌شود هرکاری که انسان انجام می‌دهد در نامه اعمال او ثبت شود چراکه اگر تقوا باشد انسان نیز هدایت می‌شود.

 

وی یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی درصدد هستند تا با هر ترفندی به این نظام رخنه کنند و در این راستا باید با بصیرت‌افزایی و تقوا دوست و دشمن را از هم شناخته و برای سربلندی انقلاب اسلامی و این نظام گام‌های مؤثری برداشت.

 

ویژگی‌ فرد انقلابی پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور است

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد انقلابی پایبندی به استقلال همه‌جانبه کشور است، تصریح کرد: یکی دیگر از این ویژگی‌ها پایبندی به ارزش‌های اسلامی و آموزه‌های قرآنی است که باید در این مسیر و عزت‌آفرینی برای انقلاب اسلامی بیش از پیش گام برداشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به ایجاد صنایع تبدیلی، رعایت حقوق دیگران و صرفه‌جویی در مصرف آب مطرح کرد: با فرارسیدن فصل تابستان و گرم بودن هوا شاهد افزایش مصرف آب در جامعه هستیم که در این راستا از مردم استان قزوین نیز درخواست می‌کنیم از بروز مشکلات در زمینه تأمین آب مصرف خود را به حداقل رسانده و صرفه‌جویی کنند.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن روز جهاد کشاورزی و سالروز تشکیل جهاد سازندگی که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1358 صورت گرفت، اضافه کرد: این نهاد در راستای ارائه خدمات شایانی توانست نقش مهمی را در تاریخ ایفا و ثبت کند چراکه جهاد سازندگی با حضور در دوران هشت سال دفاع مقدس توانست خدمات مطلوب و خاطراتی را به یادگار بگذارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: این استان با دارا بودن ظرفیت‌های بالایی توانسته در تمام عرصه‌ها موفق عمل کند که از جمله این ظرفیت‌ها در استان قزوین در حوزه کشاورزی است که توانسته نقش قابل توجهی را در توسعه و پیشرفت کشاورزی داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با اشاره به وفات حضرت خدیجه کبری(س) و گرامیداشت یاد شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد از مبارزان انقلاب مطالبی بیان کرد و یاد و خاطره آن ها را گرامی داشت./202/955/ب1

ارسال نظرات