۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۶۴۵
امام جمعه خوی:

فرهنگ و اقتصاد اولویت مجلس دهم باشد

امام جمعه خوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس دهم، گفت: براساس فرموده رهبری، فرهنگ و اقتصاد باید اولویت مجلس دهم باشد.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس دهم اظهار داشت: ولی امر مسلمین در این ملاقات موضوعات مهمی را خطاب به نمایندگان مطرح فرمودند که عدم تعارض وظیفه نظارتی مجلس برای همکاری با دولت از جمله آنهاست.


وی با اشاره به بیانات رهبری درباره موضوع فرهنگ گفت: اقتصاد اولویت فوری و کنونی کشور است اما فرهنگ در بلند مدت از اقتصاد نیز مهم تر است، در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی اهتمامی در دستگاه های فرهنگی کشور به چشم می خورد.


حجت الاسلام شکوری با اشاره به تأکید رهبری بر انقلابی عمل کردن نمایندگان مجلس در قانون گذاری، عمل به وظایف نمایندگی و نطق ها و موضع گیری ها افزود: بر اساس دیدگاه رهبر معظم انقلاب قانون باید با کیفیت، متقن، همه جانبه نگر، واضح، بدون تعارض با قوانین دیگر، ضد فساد، منطبق با سیاست های بالادستی، برگرفته از دیدگاه های کارشناسی بدنه دولت و خارج از دولت و دربر دارنده مصالح ملی به جای مصالح محلی باشد.


فراگرفتن راه و روش حفظ دین و اصلاح نفس از برکات ماه رمضان است


امام جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: در روایات متعدد نشانه ها و خصوصیاتی برای باتقواترین مردم بیان شده است از جمله فضیل بن عیاض می گوید از امام صادق(ع) از باتقواترین مردم پرسیدم در پاسخ فرمود کسی است که از محارم خدا اجتناب کند و از شبهه ها دوری گزیند.


خطیب جمعه خوی با تمسک به آیات و روایات آثار و برکات متعددی را برای روزه ماه مبارک رمضان برشمرد و گفت: آمرزش خداوند از جمله برکات ماه مبارک رمضان است.


وی تصریح کرد: بنابر فرموده رسولخدا(ص) می فرماید همانا هر کس در ماه رمضان  دین خود را حفظ کند، خویشتن را نگه دارد، به خویشاوندانش نیکى کند، همسایه اش را نیازارد حال برادرانش را مراعات کند و زبان خویش را در کام نگه دارد امّا روزه! خداوند گناهانش را مى آمرزد.


عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، فراگرفتن راه و روش حفظ دین و اصلاح نفس را از دیگر برکات ماه رمضان عنوان کرد و گفت: رسولخدا(ص) می فرماید اگر بلايى برايت پيش آمد مالت را فداى جانت كن و اگر بلا از تو فراتر رفت مال و جانت را فداى دينت كن زيرا غارت شده[ى واقعى] كسى است كه دينش به غارت رفته باشد و دزد زده[ى حقيقى] كسى است كه دينش مورد دستبرد واقع شده باشد.


حجت الاسلام شکوری اظهار داشت: در روایات و کتب اخلاقی و عرفانی روش های متعددی برای اصلاح نفس بیان شده است که همه آنها را می توان در این فرمایش امیرمؤمنان(ع) خلاصه کرد که می فرماید: «سبب صلاح نفس دوری جستن از دنیا است.»


حجت الاسلام شکوری با اشاره به روز دهم ماه رمضان سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) اولین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در تمامی محنت ها و تلخی های زندگی پیامبر(ص) در کنار آن بزرگوار بود و تمامی ثروت خویش را جهت ترویج اسلام در اختیار پیامبر(ص) قرار داد./202/936/ب1

ارسال نظرات