۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۱۶۳۵
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی:

ولنگاری فرهنگی و محرومیت اقتصادی نتیجه جدی نگرفتن رهنمودهای رهبری است

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب گفتند حل مشکلات اقتصادی را در داخل ببینید اما شما آن را در تنش زدایی در سیاست خارجی دیدید و به آمریکا اعتماد کردید، لااقل الآن که نتیجه برجام را دیده‌اید برگردید و فرمایش رهبر انقلاب را قبول کنید.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به بیان سخنان مهمی پیرامون تأکیدات رهبر معظم انقلاب در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ پرداخت.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که متأسفانه امروز مسأله محرومیت تنها در قشر خاصی به نام «مساکین» خلاصه نمی‌شود، گفت: امروز این مسأله بخش عظیمی از اقشار آبرومند را فراگرفته است. مسأله بیکاری و رکود مانند یک اختاپوس و یک بلای خانمان سوز به جان این مردم افتاده است و برای نمونه در همین استان، طی یک شبانه‌روز، 700 نفر از کارگران بیکار شده‌اند.

 

محرومیت‌ اقتصادی مولد آسیب‌های اجتماعی است

امام جمعه مشهد مقدس به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس دهم اشاره و اظهار کرد: تصور کنید فردی که 6 ماه است حقوق نگرفته و سپس بیکار شده است، در سفره افطار و سحری این شب‌ها و روزهای ماه رمضان چگونه با خانواده‌اش مقابل می‌شود؟ به همین دلیل است که رهبری می‌فرمایند «پیش از آنکه این شخص بیکار در برابر زن و فرزند خود خجالت بکشد، این نظام و ما خجالت می‌کشیم که زنده باشیم و بین 7 تا 10 میلیون بیکار در این مملکت وجود داشته باشد.

 

وی افزود: این محرومیت‌ها خواه ناخواه مولد آسیب‌های اجتماعی است و بخشی از این مسأله فساد اخلاقی و خود‌فروشی انسان به خاطر همین مشکلاتی است که جامعه را فراگرفته است. اینجا جایی نیست که فقط بگوییم دولت جلو بیفتد؛ این مسأله مربوط به همه ماست و همه باید به عرصه بیاییم و فعالیت کنیم.

 

موفقیت در پدافند فرهنگی، لازمه سیاست‌گذاری در این زمینه است

آیت‌الله علم‌الهدی سپس به تحلیل رهبر معظم انقلاب از وضعیت فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی به جایی رسیده است که رهبر این نظام و ولی امر مسلمین می‌گوید «من احساس ولنگاری فرهنگی می‌کنم.» این تعبیر «ولنگاری فرهنگی» جمعبندی رهبری از همه مدیریت‌های فرهنگی کشور است؛ از شورای عالی انقلاب فرهنگی تا وزارت ارشاد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دو روز دیگر سالگرد تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم امام(ره) است. مسؤولان نظام در طول این مدت، چه در دولت فعلی، چه در دولت‌های گذشته نشسته‌اند در جهت ارتقای فرهنگی کشور و براندازی نارسایی‌های فرهنگی همفکری کرده‌اند اما نتیجه همه این مدیریت‌های فرهنگی و صرف بودجه‌های کلان، این جمع‌بندی رهبر انقلاب است که کشور دچار به یک ولنگاری فرهنگی است.

 

وی با بیان این که ولنگاری فرهنگی هم در حوزه سیاست‌گذاری مشهود است و هم در حوزه پدافند، گفت: تا زمانی که ما در عرصه پدافند فرهنگی و جلوگیری از بی‌بندوباری‌ها موفق نشویم، قدرت فرهنگ‌سازی نداریم.

 

ولنگاری فرهنگی، نتیجه جدی نگرفتن رهنمودهای رهبری است

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: علت بروز این ولنگاری فرهنگی و مشکلات اقتصادی تنها این مسأله است که ما راهبردها و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را از ابتدا جدی نگرفتیم. نه مردم و نه مسؤولان. رهبری چقدر از «تهاجم فرهنگی»، «شبیخون فرهنگی»، و «ناتو فرهنگی» سخن گفتند؟ نتیجه این که این تأکیدات رهبری را جدی نگرفتند، همین ولنگاری فرهنگی است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین واژه «ناتو فرهنگی» یادآور شد: «ناتو» یک تفاهم نظامی است که همه کشورهای قدرتمند توان خود را در یک محل متمرکز کرده‌اند تا دنیا را بچاپند. «ناتو فرهنگی» یعنی تمام جریان کفر و الحاد توان خود را بسیج کرده‌اند تا دین و فرهنگ دینی را براندازی کنند.

 

وی افزود: در زمینه مشکلات اقتصادی نیز رهبر معظم انقلاب 3 سال است که روی «اقتصاد مقاومتی» اصرار دارند و حتی مؤلفه‌ها و سیاست‌ها را نیز مشخص کرده‌اند. در میان اقتصاددانان کشور نیز یک نفر پیدا نشده که آن را تأیید نکند اما امروز کار به جایی رسیده است که رهبری می‌گویند «حرف زدن تنها فایده ندارد» و از لزوم تشکیل «قرارگاه اقتصاد مقاومتی» سخن می‌گویند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: اینکه می گوییم علت مشکلات اقتصادی و فرهنگی جدی نگرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است، تعارف و تجلیل از رهبری نیست که حالا چند خنّاسِ نابکار در شبکه‌های اجتماعی بگویند ما درباره ایشان تملق کرده‌ایم؛ تجریه جدی مملکت است. ببینید هرجا مردم به دنبال رهنمودهای رهبری راه افتادند و به آن عمل کردند، در کنارش به اندازه یک خردل هم آسیب وجود نداشته است.

 

موفقیت‌ آستان قدس رضوی و صنعت دفاعی مصادیق عمل به فرامین رهبری است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند حل مشکلات اقتصادی را در داخل ببینید. اما شما آن را در تنش زدایی در سیاست خارجی دیدید و به آمریکا اعتماد کردید. لااقل الآن که نتیجه برجام را دیده‌اید برگردید و فرمایش رهبر انقلاب را قبول کنید. رهبر معظم انقلاب 27 سال است که بنیه دفاعی کشور را مدیریت کرده‌اند و این به اوج رسیدنِ صنعت دفاعی، در سایه رهبری همین رهبر بوده است.

 

وی مدیریت انقلابی و موفق آستان قدس رضوی را نمونه دیگری از نتایج توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: در همین شهر مقدس، رهبر انقلاب 3 ماه پیش منشوری برای آستان قدس رضوی صادر کردند که از سوی تولیت محترم و عزیزان ما در آستان قدس اجرا شد و می‌بینید که چه آثار و خواصی ایجاد کرده و امروز از اقصی نقاط کشور، کسانی که حرم مطهر را فقط در تلویزیون زیارت کرده بودند، به مشهد می‌آیند و محرومیت‌زدایی از شهر و کشور در دستور کار آستان قدس قرار گرفته است.

 

مردم خواهان اجرای منویات رهبر انقلاب هستند

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با گلایه از کم‌کاری‌های صورت گرفته در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: اگر قدمی در این زمینه برداشته شده، مسئولان گزارش بدهند که به کدام توصیه رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌اند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نمایندگان مجلس از هر جناح، بلوک و تباری از مردم رأی گرفته‌اند، بدانند که این مردم مقلد رهبر هستند و باید حکمت‌ها و راهبردهای ایشان در این ممکلت اجرا بشود. کمیسیون‌های مجلس به خاطر گرایش سیاسی شان دنبال یک نسخه پوسیده غربی نروند و راهبردهای رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند. این خواسته مردم است.

 

وی در پایان طی سخنانی به زبان عربی، خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم(ع)، اظهار کرد: هفته گذشته سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) کبیر را پشت سر گذاشتیم. امام(ره) شخصیتی نبود که دوره تاریخی‌اش بگذرد. ایشان همچون پیامبر اکرم(ص) که در مدت 23 سال، کتاب مفصلی از سیره خود برای مسلمانان بر جای گذاشتند، طی مدت 25 سال از ابتدای قیام تا ارتحال، کتابی مفصل در مقابل چشمان ما گشود و در آن بر حسب شرایط زمان، خط مشی لازم را بیان فرمود./201/820/ب1

ارسال نظرات