۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۶۳۴
انتقاد آیت الله موحدی کرمانی از متصدیان مصلای تهران؛

مصلی محل تجارت نیست/ از نمازگزاران خجالت می کشم

امام جمعه موقت تهران از متصدیان و دست اندرکاران آماده سازی مصلای تهران انتقاد کرد و گفت: من از نمازگزاران خجالت می کشم که با زبان روزه روی آسفالت داغ و مقابل آفتاب مستمع خطبه ها و نماز جمعه هستند.
آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه شریف باید سعی شود که توشه فراهم کنیم، در این ماه مبارک حتی نفس کشیدن و خواب انسان نیز عبادت است.

 

وی افزود: باید قدردان ساعات این ماه مبارک باشیم و از آن بهره بگیریم، این ماه برکات جسمی و روحی دارد، روزه یکی از عوامل مهم سلامتی انسان است؛ همه ما راجع به دشمنان خارجی بسیار شنیدیم که آمریکا، اسرائیل و آل سعود دشمنان ایران هستند و باید دشمن را شناخته و در برابر توطئه ها اقدام کنیم.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان این که انسان باید در برابر دشمنان داخلی همانند هوای نفس که نماینده تام الاختیار شیطان است مقابله داشته باشد، اظهار داشت: شیطان توطئه ها و نقشه های متنوع دارد که انسان باید هوشیار بوده و با آن مقابل کند؛ ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای مقابله کردن با شیطان است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه برخی بنده شیطان هستند، زبان انسان باید ترجمان قلب او باشد، اگر انسان از زبان خود استغفار می کند باید در عمق روحش وجود داشته باشد، روی کلمه کلمه دعاها و مناجات باید تفکر کرد، خواندن دعا لازم است اما دعا کلید ورود به وادی عبودیت است.

 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب مقدس اسلامی بینی استکبار را به خاک مالانده است، ابراز داشت: انقلابی که کشور را آزاد کرده و به مسلمین عزت داده امروز امانت در دست ما است، باید مراقب باشیم که دو خطر ما را تهدید می کند.

 

وی جهالت و ظلم و ستم را تهدیدهای انقلاب بر شمرد و عنوان کرد:  یکی این است که انسان نفهمد چه وظیفه دارد و بصیرت نداشته باشد و دوم این که می فهمد اما اسیر دنیا بوده و ظلم می کند، باید مراقب و هوشیار باشیم.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که همه به ویژه مسؤولان قوای سه گانه باید در حل مشکلات کشور با جدیت کامل بکوشند، خاطرنشان کرد: نباید مشکلات و کارها را شوخی بگیرند، مشکلات بسیار است؛ آن ها باید با همدلی و هماهنگی چرخ های اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم تا ازاین طریق رفع رکود و بیکری نیز حاصل شود.

 

وی اضافه کرد: کاهش تورم، مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی، مبارزه جدی با قاچاق، اهتمام جدی به فرهنگ دینی جامعه به ویژه جوانان از وظایف مهم مسؤولان است، بیاییم تصمیم بگیریم که جهاد کبیر انجام دهیم؛ جهاد کبیر این است که گول دشمن را نخوریم و به شدت از تبعیت دشمن به ویژه آمریکا در عرصه های فرهنگی، سیاسی  و اقتصادی همه به ویژه مسؤولان باید بپرهیزند؛ این جهاد کبیر است که مقام معظم رهبری بیان کردند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که باید از وضع برخی از انسان های گمراه عبرت گرفت، گفت: این عربستان سعودی که روزی خود را خادم الحرمین می دانست و متأسفانه امروز نیز می داند به چه سرنوشتی گرفتار شده و چگونه سقوط کرده است.

 

وی افزود: عربستان سعودی از خداوند بریده و به دامن آمریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده است، عربستا به جای بندگی خدا، بندگی آمریکا را پذیرفته و به جای فراهم آوردن مقدمات انجام مراسم حج و پذیرایی از ضیوف الرحمن کارش نسل کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تکفیری و تروریستی شده است که برای ریختن خون مسلمین هیچ حد و مرزی را نمی شناسد، این نباید برای ما عبرت باشد.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنانش به روند طولانی شدن بازسازی مصلای تهران اشاره کرد و اظهار داشت: بنده از برادران عزیزی که متصدی مصلا هستند تقاضامی کنم هرچه زودتر بکوشند نمازاگران از مصلا استفاده کنند، مصلا برای نماز جمعه بوده و برای تجارت نیست.

 

وی ادامه داد: من از نمازگزاران خجالت می کشم که با زبان روزه روی آسفالت داغ و مقابل آفتاب مستمع خطبه ها و نماز جمعه هستند، متصدیان مصلا احساس مسؤولیت کنند، چرا مصلا در جایگاه اصلی خود قرار نمی گیرد، مصلا یعنی محل اقامه نماز جمعه، این ظلم به نمازگزاران و روزه داران است، به شما هشدار می دهم که خداوند از این ظلم به سادگی نمی گذرد، هرچه زودتر مصلا در طول سال باید برای نمازگزاران جمعه آماده شود.

 

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام آن مرد بزرگ به اسلام، مسلمین و کشور ما که در سلطه کفار بود عزت داد، امام فریاد زد مردم تبعیت کردند و در دوران مبارزه یک فریاد بلند بود و بس که فریاد ولی امر بود که رمز موفقیت به شمار می رفت.

 

وی ادامه داد: امروز نیز رمز موفقیت این است، باید یک صدا به گوش برسد؛ قانون اساسی می گوید سیاست های کلی نظام بعد از مشورت با مجمع تشخیص شخص ولی فقیه معین می کند که لازم الاتباع است، تمام برنامه ها، فرهنگ، سیاست، اقتصاد و روابط خارجه ما را باید رهبر تعیین کند و باید فقط یک صدا و وحدت حول محور ولی فقیه باشد.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که چند صدایی دشمن را امیدوار می کند، ابراز داشت: این چندصدایی به همدلی و همزبانی آسیب می رساند، مجلس خبرگان که متشکل از 88 فقیه عالیقدر است در بیانیه خود به این امر مهم تأکید فراوان داشتند، دقت کنند گویندگانی که سخن می گویند و مراقب باشند که اصل یک صدایی به دقت عملی شود.

 

وی عنوان کرد: مردم باید یک صدا بشنوند تا مانند گذشته دنبال صدا باشند که خوشبختانه چنین هستند، اگر ضرری نیز باشد متوجه کسانی خواهد شد که صدا و زمزمه دیگری دارند./1323/پ201/ج

ارسال نظرات