۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۳۱۵۶۷
استاد اخلاق حوزه علمیه:

رمضان فرصتی برای کسب تقوا و تقرب به خدا است

حجت الاسلام بنابی با اشاره به برکات و فیوضات خاص ماه مبارک رمضان، گفت: بزرگ ترین ره آورد این ماه تقوا و دوری از معصیت است.
شیخ مجید باقری بنابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام‌والمسلمین شیخ مجید باقری بنابی، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب امروز در درس اخلاق این مدرسه علمیه به مناسبت ماه مبارک رمضان، با اشاره به برکات و فیوضات خاص ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بزرگترین ره آورد این ماه تقوا و دوری از معصیت است.

 

وی تقوا را عامل طهارت مؤمن و تقرب به خدای متعال دانست و ابراز داشت: این ماه قرآن و کلام الهی است و کسانی می توانند از این کتاب ارزشمند بهره مند گردند که به صراحت این کتاب شریف متقی  و اهل تقوا باشند و از معاصی الهی دوری کنند و دارای مراتب بالای پرهیزکاری باشند.

 

این استاد حوزه علمیه ضیافت رمضان و روزه داری را زمان و وسیله کسب تقوا دانست و خاطرنشان کرد: بهشت نیز آماده برای متقین و اهل تقوا شده است، طلبه با حضور در مدرسه علمیه و در ظرف زمان رمضان می تواند بهترین خوشه چینی را از این ضیافت الهی داشته باشد.

 

وی شب های قدر را که از شب های ماه رمضان است مسیر پیمودن راه چند صد ساله خواند و ابراز داشت: این شب ارزشمند، شبی معادل چند صد سال است و انسان می تواند در یک شب راه چند صد ساله را بپیماید و از آن بهره مند شود و مسیر تقرب الهی را نزدیک تر کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) بناب با بيان این که روزه داری در ماه رمضان تنها خودداری از خوردن و آشاميدن نيست و روزه دار شاگرد خدا است و باید اوامر خداوند را اطاعت کند، گفت: در روایت است وقتی امير مومنان(ع) از رسول اکرم(ص) پرسيدند بهترین اعمال در این ماه چيست، ایشان فرمودند «به دست آوردن ورع و تقوا».

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان تنها امساک از خوردن و آشامیدن نیست، خاطرنشان کرد: این ماه ماه تقوا و به عبارت ساده تر خود کنترلی است، تقوا در حقیقت خود کنترلی است و طلاب باید از این فرصت ماه رمضان برای تقویت تقوای الهی با نسخه روزه داری که سازنده انسان است بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی ماه رمضان را بهترین زمان برای تخليه از رذائل پست اخلاقی و حلول اخلاق پسندیده و حسنه در وجود انسان ها دانست و افزود: در این ماه می توانيم با قرائت قرآن و دعا خود را از داام رذائل اخلاقی دور کنيم و بتوانیم در مسیر تقرب الهی قرار گیریم.

 

وی فلسفه روزه داری را حفظ از محرمات الهی، زبان بد، چشم گناهکار و دیگر معاصی خواند و ابراز داشت: نباید طوری باشد که روزه دار تنها به امساک از خوردن و آشامیدن بپردازد و تنها چیزی که انسان به دست می آورد جز امساک که از خوردن باشد، بلکه باید از سفره معنوی این ماه بهره مند شد.

 

این استاد اخلاق قرآن را که وسیله هدایت الهی است را نازل شده در این ماه و در شب های این ماه خواند و افزود: نباید روز ها و لحظات ارزشمند این ماه با خواب و بیکاری بسوزد، ماه رمضان در حقیقت ماه تربیت و انسان سازی است و کتاب هدایت انسان و انسان سازی نیز در این ماه نازل شده است.

 

وی رمضان را چون اقیانوس رحمت الهی دانست که انسان عاصی را از آلودگی ها پاک می کند، خاطر نشان کرد: کسی که در این ماه نتواند خود را ببخشاند شقی و دور از رحمت الهی است، باید در این ماه که ماه رحمت الهی است انسان خود را ببخشاند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر (عج) انسان در ماه مبارک رمضان با محدود کردن لذت های مادی حلال، به لذت های بزرگ معنوی می رسد، باطن ماه مبارک رمضان بخشیده شدن گناهان و مورد عفو و رحمت خداوند قرار گرفتن و استفاده از فیوضات بی پایان این ماه است که هر کس بسته به ظرفیت خود می تواند از آن ها بهره ببرد.

 

وی شب های قدر را بهتری فرصت برای بخشیده شدن گناهان و معاصی خواند و تأکید کرد: این ماه بهترین فرصت برای طلبه است که در محیط معنوی حوزه های علمیه و بهترین زمان یعنی رمضان و با بهترین عبادت یعنی روزه به کسب فیوضات و رحمت الهی بپردازند./202/854/ب1

ارسال نظرات