۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۵۲۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

رمضان ماه سرازیری عبادت است

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سرازیری عبادت است، طلاب را به توجه بیشتر به اقوام و نزدیکان و انجام کارهای تبلیغی و معرفتی در بین ایشان توصیه کرد.
حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جلسه تفسیر قرآن امروز در مدرسه علمیه نواب با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با موضوع تبلیغ و تفاوت تدبیر و تفسیر به رأی، در قرآن برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان سرازیری عبادت است، طلاب را به توجه بیشتر به اقوام و نزدیکان و انجام کارهای تبلیغی و معرفتی در بین ایشان توصیه کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی و انرژی نهفته در آن گفت: اگر الان به خود سخت نگیرید و خود را امتحان نکنید و خاصیتی نداشته باشید، در آینده نیز کاری نمی توانید انجام دهید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه مدرک صاحب ارزش واقعی نیست گفت: تحصیل و مدرک واجب است ولی ارزش نیست درست مانند شناسنامه و کارت شناسایی که در دنیای امروز واجب است ولی ارزش واقع نمی شود.

 

تفاوت بین تدبر در قرآن و تفسیر به رأی آن

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در ادامه با تمایز قائل شدن بین تدبر در قرآن و تفسیر به رأی آن گفت: تفسیر به رأی به این معناست که آیه بر امری دلالت ندارد ولی شما مقصود خود را به آن تحمیل کنی اما تدبر یه این معناست که بتوانی از آیات و از دل الفاظ آن نکات مختلفی بیرون بیاوری

 

وی ضمن انتقاد از نگرش مسلمین به قرآن ادامه داد: متأسفانه مزه قرآن را نچشیدند و نچشیدیم و نه ما به نسل نو چشاندیم.

 

وی در ادامه افزود: تعیین مصداق تفسیر به رأی نیست برخلاف آنچه که برخی فکر می کنند، ما بارها از سوی خود معصومین تعیین مصادیق مختلف در باره یک آیه داشتیم، اگر قرآن را با زمان خودمان تطبیق ندهیم، قرآن یک کتاب تاریخی می شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه گفت: گاهی شده من به قرآن نگاه کردم و نکته ای را فهمیدم و سپس اشک ریختم که چرا ما این مطلب را نفهمیدیم.

 

وی در پایان با تأکید بر استفاده از توانایی های قدما و توجه به نیاز های امروز گفت: خوبی های قدما را داشته باشیم و اگر اشتباهی می کنند از آن تبعیت نکنیم و باید نگاه کنیم که نیاز امروز چیست و آن ها را اضافه کنیم./863/202/ب3

محمد عبیسی
ارسال نظرات