۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۳۱۴۶۱
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود:

رمضان ماه تقویت فضائل و دوری از رذائل اخلاقی است

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: کنترل زبان، چشم، گوش و کنترل خشم و پرهیز از محرمات از جمله مواردی است که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به سمت تقویت فضائل اخلاقی و دوری از رذائل اخلاقی حرکت کرد.
مسئول نمایندگی سپاه شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت الاسلام علی شریفی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شاهرود امروز در گردهمایی ویژه ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله(ع) این شهرستان با بیان اینکه باید قدر ماه میهمانی خدا را بدانیم و در جهت تقویت نفس خود برآییم اظهار داشت: خدا در ماه رمضان به ما فرصت می دهد تا بازگردیم، هرچند توبه های بسیاری را شکسته باشیم و باید قدر این فرصت دوباره را بدانیم و از نو شروع کنیم تا سعادتمند شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه خدا، رحمت و آمرزش، خودسازى، قرآن، عبادت و رستگارى است و ما بايد خود را آماده کنیم و در اين ماه به پرورش هر چه بهتر روح و جانمان بپردازيم و آن را از آلودگى ها، ناپاكى ها و گناهانى كه طى سال مرتكب شده ايم، پاكسازى و تطهير کنیم.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: ماه رمضان ماه روزه است تا انسان با احساس گرسنگى و تشنگى به فكر گرسنگان و فقيران افتد تا توفيقى یابد كه به مسکینان بيشتر توجه و از اموالى که خدا در اختیارش قرار داده انفاق کند كه اگر روزه نبود چنين احساسى به افراد مرفه دست نمی داد.

 

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه روزه گرفتن تنها امساك از خوردن و آشاميدن نيست بلكه خوددارى از گناه است، خاطرنشان کرد: روزه داری نقش مهمی در ايجاد و تقويت روحيه تقوا و پرهيزكارى دارد و بهترين اعمال در اين ماه به فرموده ائمه اطهار اجتناب و پرهيز از گناهان است.

 

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) تصریح کرد: اميرالمؤمنين(ع) در حدیثی می فرماید(روزه دل از انديشه گناهان، برتر از روزه شكم از خوردن و آشاميدن است.) و این بدان معناست که دوری از گناه می تواند انسان را به درجه ای از تقوا برساند كه حتى از انديشه و فكر گناه نيز دورى کرد و اين اوج نورانيت و اخلاص روزه است.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود اظهار داشت: امام علی در حدیثی می فرماید: (خواب روزه دار عبادت و سكوتش تسبيح و دعاى او مستجاب و عملش چند برابر است، همانا دعاى روزه دار به هنگام افطار رد نمى شود.) و اینها همه از برکات روزه و ماه رمضان است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

 

حجت الاسلام شریفی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه تقویت فضائل اخلاقی و دوری از رذائل است، خاطر نشان کرد: کنترل زبان و چشم، گوش و کنترل خشم و پرهیز از محرمات از جمله مواردی است که در ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوان به سمت فضائل اخلاقی از این طریق رسید و رذائل اخلاقی این اعضا را کنار گذاشت و این ماه تمرینی برای تحقق این مهم است.

 

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: رمضان ماهي است كه خدا مي خواهد مومنان با چشمي و دلي پاك به سوي او رجوع کنند و روزه داران با اجتناب از محرمات و گناهان در اين ماه پرفيض و رحمت براي هميشه از حرام فاصله بگيرند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شاهرود با بیان اینکه باید در خود استقامت و صبر را تقویت کنیم گفت: تقویت ایستادگی و استقامت و صبر بر مشکلات و گناهان سبب می شود در ادامه مسیر زندگی خود انسانی مقاوم باشیم و در برابر ناملایمات و سختی های فردی و اجتماعی راحت تسلیم نشویم و این همان تاکید اسلام بر صبر است که روزه تمرینی از صبر است.

 

وی تصریح کرد: باید همه ما در مسیر رشد و تعالی خود تلاش کنیم و از این ماه عزیز درس بگیریم که باید ایستاد و با مشکلات مبارزه کرد هر چند بزرگ باشند و این با ایمان و توکل و صبر به دست می آید و نباید در مقابل مشکلات تسلیم بود و این در تمام زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی ما تعمیم و گستردگی دارد./202/977/ب1

ارسال نظرات