۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۳۱۳۱۵
حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم مطرح کرد؛

تقدس برخی از ماه‌ها خط قرمز قرآن در برابر دشمنان است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تقدس برخی از زمان‌ها و ماه‌های سال از خطوط قرمز قرآن در مقابل دشمنان است، گفت: برخی با هتک حرمت رمضان به دنبال تقدس زدایی از این ماه مقدس و پر برکت هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، عصر امروز در مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم که در محل شبستان بزرگ امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد در آیین بیان نکات تفسیری جزء دوم قرآن با اشاره به اینکه در آیه۵ سوره بقره به سختی‌های انسان در دنیا اشاره شده است، گفت: بر اساس این آیه خداوند سنت آزمایش را سنتی الهی عنوان کرده است؛ این در حالی است که سختی‌ها در مدار آزمایش الهی مصادیق متعددی دارند بر این اساس دشمنان اسلام در جریان های عصر حاضر در موضوع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وانمود می‌کنند که مشکلات فعلی فقط یک عامل دارد آنهم حکومت اسلامی است.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ایران اسلامی از سوی دشمنان مورد سوء‌ استفاده تبلیغاتی علیه نظام قرار گرفته است، تصریح کرد: باید در نظر داشت که بیشتر سختی‌های موجود بر اساس قاعده آزمایش الهی از امت اسلام رخ می‌دهد و انسانهای صبور و بردبار در حقیقت از نگاه قرآن رستگاران حقیقی هستند.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه آیه ۱۵۸ سوره بقره اماکن مقدسه را از شعائر الهی دانسته است، اظهار کرد: این آیه در مورد دو کوه است که حضرت هاجر برای رضای خداوند متعال و نجات جان فرزندش مجاهدت کرد؛ خداوند متعال در این آیه با ذکر این مکان به عنوان شعائر یاد و خاطر آن مجاهدت عظیم را زنده نگه داشته است.

 

وی ادامه داد: سؤال اساسی این است که آیا حرم حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) از شعائر الهی نیست؛ این در حالی است که دشمنان با کمک به جریان وهابیت به همراه برخی از روشن‌فکر نماها تلاش دارند که اماکن مقدسه را تقدس زدایی کنند.

با بیان این‌که دشمنان با کمک به جریان وهابیت به همراه برخی از روشنفکرنماها تلاش دارند که اماکن مقدسه را تقدس‌زدایی کنند، گفت:

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این نگاه در مقابل قرآن است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب راهپیمایی اربعین را از شعائر الهی دانسته است؛ چراکه این حرکت عظیم عاشقان حسینی تأثیر زیادی در مسائل امنیتی منطقه گذاشته و مقدمه‌ای برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) است.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه تقدس برخی از زمانها و ماههای سال بر اساس آیه ۱۸۵ سوره بقره از خطوط قرمز قرآن در مقابل دشمنان است، اظهار کرد: ماه رمضان از نگاه قرآن ماه مقدسی است این در حالی است که برخی با هتک حرمت رمضان به دنبال تقدس زدایی از این ماه مقدس و پر برکت هستند.

 

وی افرود: امام صادق(ع) در شان ماه مبارک رمضان می فرماید«ماه رمضان ماه خداست و این ماه قلبی دارد که شب قدر است و قدر شبی است که قرآن در آن نازل شده است پس با قرآن به استقبال رمضان بروید.»

 

استاد حوزه علمیه قم تقوا را بهترین توشه از نگاه قرآن توصیف کرد و گفت: آیه ۱۹۷ سوره بقره از سوی خداوند متعال صراحتا دعوت به تقوا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه فرزند ذخیره آخرت از نگاه قرآن است، اظهار کرد: از نگاه قرآن فرزند سرمایه دنیا و آخرت است ولی از نگاه اهل دنیا فرزند سربار و هزینه است؛ این در حالی است که غرب با تبلیغ نگاه مادی به دنبال کاهش جمعیت جوان کشورهای اسلامی است./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات