۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۴۳۱۳۱۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ماه رمضان موعد فراگیری اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ماه مبارک رمضان موعد تمرین و فراگیری اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی و جهادی از سوی اقشار گوناگون جامعه در عرصه عمل است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست شورای اداری استان که با حضور مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام روزه‌داری، اظهار کرد: این ماه افزون بر برکات معنوی و الهی، برای زندگی فردی و اجتماعی همه ما درس‌های مهم و مؤثری دارد.

 

وی با بیان اینکه در ماه رمضان با روزه گرفتن و خودداری از انجام برخی کارها، مقاومت در میدان عمل به منصه ظهور می‌رسد، اضافه کرد: تمرین مقاومت در میدان عمل یکی از برکات و ثمرات این ماه مبارک بوده که در همه بخش‌های زندگی فرد تأثیر می‌گذارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مردم مؤمن و روزه‌دار در ماه رمضان درس بزرگ اقتصاد مقاومتی را فرا می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در واقع این ماه بابرکت فرصت تمرین و فراگیری اقتصاد مقاومتی و روحیه انقلابی و جهادی از سوی اقشار گوناگون جامعه در عرصه عمل است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه روزه‌داری واقعی در ماه رمضان به ما روحیه انقلابی و اقدام و عمل درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی را می‌آموزد، افزود: در این ماه زمینه برای کسب تقوا و تقویت آن فراهم است به همین دلیل نیز خداوند از بندگان خود می‌خواهد که این یک ماه را روزه بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه تقوا در همه بخش‌های دینی، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: تقوا در بخش اقتصادی و مالی به این معنا است که اگر دستمان به بیت‌المال می‌رسد باید بدانیم که متعلق به همه مردم بوده و لازم است در مصرف آن نهایت دقت و احتیاط را داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تقوا در عرصه سیاست این است که در پیروزی و شکست انصاف را از دست ندهیم، ادامه داد: تقوای فرهنگی نیز به این معنا است که با تلاش و فعالیت خود مانع از ورود و نفوذ فرهنگ ابتذال به کشور شویم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری سخن شهید مطهری در مورد وجود دو نوع تقوای گریز و ستیز، افزود: همان‌گونه که شهید مطهری نیز مطرح کرده در تقوای گریز فرد خود را از همه میدان‌ها و معرکه‌ها دور و خارج می‌کند تا مرتکب هیچ خطایی نشود که این تقوا کمترین فایده‌ای ندارد.

 

وی اضافه کرد: اما در تقوای ستیز فرد در همه میدان‌ها و عرصه‌ها حضور فعالی دارد اما با هوای نفس خود ستیز کرده و اجازه نمی‌دهد هوای نفس او را از راه راست دور کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه درواقع روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تمرینی برای ارتقای تقوا در همه این بخش‌ها است، گفت: درزمینهٔ اجتماعی نیز تقوا به معنای تلاش برای تبدیل کردن مفاسد اجتماعی به مصالح جامعه است اما این تلاش نباید تنها به جامعه محل زندگی ما محدود شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات