۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۳۱۲۹۰
 مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان:

قلب سلیم با باطن حیوانی سازگاری ندارد

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که بعضی از انسان ها باطنی حیوانی دارند، گفت: کسانی که در دنیا به زیور و آلات دنیا اهمیت می دهند و از آن طرف عبادتی سریع انجام می دهند، این افراد ظاهری خوب ولی باطنی حیوانی دارند که باید از این افراد دوری کنیم.
قلب سلیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام رضا افاضاتی مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان در دومین روز از ماه مبارک رمضان در مسجد امام حسین(ع) کرمان، در سلسله جلسات خود در مورد قلب سلیم، گفت: قلب سلیم بهترین قلب در قرآن نام برده شده که انسان ها می توانند با این قلب خودشان را در بهشت ببینند.

 

وی افزود: باید مراقب دنیای خودمان باشیم تا در این دنیا فریب تجملات دنیوی نخوریم زیرا در این صورت دنیا و آخرت خودمان را نابود کرده ایم.

 

حجت الاسلام افاضاتی با اشاره به این که حب دنیا انسان را از خدا دور می کند، اظهار داشت: لرزیدن قلب یکی دیگر از خصوصیاتی بوده که برای قلب سالم در روایات بیان شده است که انسان هنگام مرتکب شدن گناه، قلب او به درد بیاید.

 

وی بیان داشت: این که بعضی از افراد واجباتشان را انجام نمی دهند همچون کسی که نماز صبح او قضا می شود، این طور افرادی قلب پاک نداشته و نمی توانند قلب خودشان را محل عبادت قرار دهند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که آرامش داشتن، دومین خصوصیات قلب پاک است، خاطرنشان کرد: کسی که هنگام ذکر خدا آرامش پیدا کند، می تواند خود را در گروه رستگاران ببیند و انسان با آرامش می تواند زندگی خوبی را برای خانواده خود برقرار کند.

 

وی ابراز داشت: افرادی که در دنیا ایمان خود را قوی کرده اند می توانند با آرامش بیشتری علاوه بر این که زندگی خوبی داشته باشند، به خدا هم نزدیک شوند.

 

مدیر حوزه علمیه سطح2 کرمان با بیان این که انسان زمانی که وارد مسجد می شود اگر به آرامش رسید، دارای قلب سلیم است، یادآور شد: وارد مسجد شدن، اذان گفتن و قرآن خواندن سبب می شود که انسان به آرامش برسد و قلب سلیم داشته باشد.

 

وی ادامه داد: افراد در دنیا باید همچون امام حسین(ع) در روز عاشورا اشتیاق به نماز داشته باشند تا حتی روزی که دشمن وارد جنگ شد، نماز خودمان را ترک نکنیم تا آرامش خودمان را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام افاضاتی با توجه به این که قلب خودمان را با گناه عزادار نکنیم، بیان داشت: انسان ها نباید در دنیا نسبت به مسجد بی رغبت باشند زیرا مسجد یک وسیله ای است که می تواند افراد را وارد بهشت کند.

 

وی تأکید کرد: سلامت دین مهم ترین وظیفه انسان ها شمرده می شوند که باید بیندیشند که چه خطراتی می تواند دین و قلب انسان را در دنیا متزلزل کند تا از آن آسیب ها دور باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که بعضی از انسان ها باطنی حیوانی دارند، افزود: کسانی که در دنیا به زیور و آلات دنیا اهمیت می دهند و از آن طرف عبادتی سریع انجام می دهند، این افراد ظاهری خوب ولی باطنی حیوانی دارند که باید از این افراد دوری کنیم.

 

وی اظهار داشت: مومن کسی است که در برابر دستورات خدا، خاشع باشد و بدون چون و چرا در برابر دستورات خدا تسلیم شود.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان در پایان با اشاره به آخرین خصوصیت قلب سلیم، گفت: در کارهای خود همیشه به این فکر می کند که دستور خدا و رضایت خدا در چه چیزی است تا آن را انجام دهد و کاری به حرف مردم ندارد./9707/202/ب3

ارسال نظرات