۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۲۴۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل خبر داد؛

فعالیت ۱۲۰ روحانی مبلغ ویژه ماه رمضان در زابل

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، 120 روحانی مبلغ به منظور ترویج آموزه‌های دینی در مناطق محروم از حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان به زابل اعزام می‌شوند.
عارفی

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: کمبود نیروی عالم و روحانی مبلغ از مشکلات اساسی مناطق محروم در حوزه تبلیغ دینی است و این نیاز در مناسبت‌های خاص بیشتر احساس می‌شود.

 

وی اظهار کرد: شهرستان زابل با برخورداری از 250 مسجد، می‌تواند فرصت مناسبی جهت تبلیغ امور دینی و نشر آموزه‌های الهی در جامعه باشد که در ماه رمضان نیز با توجه به استقبال بیشتر مردم، این فرصت آماده‌تر است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی زابل افزود: روحانیان مبلغ می‌توانند از تریبون مساجد و با کمک برگزاری کارگاه‌های مختلف، با نشاط و متنوع، زمینه حضور مداوم جوانان در مساجد را فراهم کنند، تا در چنین محیط‌هایی ثابت‌قدم و ماندگار شوند.

 

وی بیان کرد: امسال بحمدالله حضور گروه‌های تبلیغی جهادی از جمله گروه رسالات، ولایت و ابصار نیز چشمگیرتر از سال‌های گذشته شده است که امیدواریم شاهد حضور هرچه پررنگ‌تر نسل جوان در فضاهای معنوی باشیم.

 

حجت‌الاسلام عارفی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان شرایط خاصی دارد و به همین دلیل جلسات متعدد توجیهی جهت آگاهی هر چه بیشتر مبلغان با فضای اجتماعی و قومی این خطه برگزار شده و تذکراتی درباره بیان مسائل وحدت‌آفرین و اجتناب از طرح مباحث تفرقه‌انگیز داده شده است.

 

وی عنوان کرد: تأکید بر وحدت اسلامی، توجه به پروژه نفوذ غرب و تلاش آنان برای استحاله فرهنگی ملت ایران و همچنین طرح مسائل اعتقادی بنیادی از مهم‌ترین مسائلی است که مبلغان باید در جلسات مطرح کنند./831/303/ب2

ارسال نظرات