۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۴۳۱۲۱۰

روزه اولی ها؛ نخستین میهمانان افطاری تولیت آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی در اولین روز ماه مبارک رمضان با جمعی از دختران و پسران روزه اولی دیدار کرد و هم سفره اولین افطار آن ها شد.
روزه اولی ها؛ اولین میهمانان افطاری تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با اولین شب ماه مبارک رمضان حدود 200 نفر از روزه اولی ها با تولیت معظم آستان قدس رضوی دیدار کردند.

 

این برنامه ساعتی پیش از اذان مغرب به افق مشهد مقدس با تلاوت کلام الله مجید از سوی گروه همخوانی قرآن کریم جوادالائمه(ع) آغاز شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی ضمن عرض تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دختر و پسرانی که اولین سال روزه داری را تجربه می کنند، اظهار کرد: همانطور که انسان ها از طریق ورزش کردن، جسم خود را تقویت می بخشند، روح و نفس انسان نیز با روزه تقویت می شود.

 

وی تصریح کرد: مفید بودن روزه برای سلامتی، توجه به گرسنگان و نیازمندان و مهم تر از همه اطاعت امر خداوند متعال از ثمرات روزه داری است.

 

بر اساس این گزارش، بیان نکاتی درباره مفاهیم سوره مبارکه کوثر از سوی «اسماء زنگویی» یکی از دانش آموزان روزه اولی نیز دیگر برنامه های این دیدار صمیمانه بود.

 

در این برنامه حجت الاسلام سید جلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به برخی از فعالیت های حرم مطهر رضوی در زمینه خدمت رسانی به زائران کودک و نوجوان، از فعال سازی چهار مرکز کبوترانه در چهار گوشه حرم مطهر رضوی خبر داد.

 

گفتنی است، مراسم با اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و افطار روزه داران در جوار مضجع منور حضرت رضا(ع) به پایان رسید./1308/101/ب2

ارسال نظرات