۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۳۱۲۰۶
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حوزه های علمیه تنها نهاد مقابله با شبهات است

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان اینکه با توجه به وجود شبهات‌ مختلف در مسائل فقهی و اسلامی در جامعه پاسخ‌گویی به این شبهات بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است، گفت: تنها نهاد متولی این امر همین روحانیت و حوزه‌های علمیه است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام‌ جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی آذربایجان شرقی شامگاه روز گذشته در همایش طلایه‌داران تبلیغ و مرجان فرهنگ اسلامی، تبلیغ دین اسلام و آموزش احکام را تداوم حرکت انبیاء دانست و گفت: تبلیغ از موضوعات مهم و اساسی در کسوت روحانیت است.

 

وی با اشاره به اهتمام امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری درباره تبلیغ، ابراز داشت: یکی از وظایف اساسی روحانیت و حوزه‌های علمیه ترویج، تبلیغ و تبیین آموزه‌های دین مبین اسلام به مردم است، در حقیقت تبلیغ دین اسلام از سوی روحانیت تداوم مسیر انبیا است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه تبلیغ مهندسی‌شده و شبکه‌ای را بسیار مؤثر دانست و ابراز داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای ترویج دین اسلام است، از این‌ رو روحانیان با جذب حداکثری مخاطبان بهره‌ لازم را از این فرصت تبلیغی ماه رمضان ببرند.

 

وی با بیان اینکه روحانیت باید با جامعیت علمی و آگاهی اجتماعی به تبلیغ بروند، ادامه داد: جامعیت و انس با مردم از جمله نیازهای تبلیغ اثرگذار است، از این‌ رو باید روحانیت با حفظ جامعیت علمی خود و درک مسائل اجتماعی سنگ صبور مردم باشند و مشکلات علمی آن‌ها را رفع کنند.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده علما و روحانیان را در خط مقدم هدایت فکری و معنوی جامعه عنوان و تصریح کرد:‌ حضور جوانان در عرصه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی چشم‌گیر است و نیازمند حضور روحانیت در این فضای همه‌گیر اجتماعی هستیم.

 

وی با بیان اینکه دشمن تلاش دارد تا از این ظرفیت عظیم برای تضعیف فکری، اعتقادی و تدین جوانان استفاده کند، تأکید کرد: حضور روحانیت در این عرصه برای جواب‌گویی به مشکلات علمی و شبهات جوانان ضروری است، باید از ظرفیت فضای مجازی غافل نبود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه با توجه به وجود شبهات‌ مختلف در مسائل فقهی و اسلامی در جامعه پاسخ‌گویی به این شبهات بر عهده روحانیت و حوزه‌های علمیه است، گفت: تنها نهاد متولی این امر همین روحانیت و حوزه‌های علمیه است.

 

وی با اشاره به گسترش ابزارآلات شیطانی در جامعه و خطر تهاجم فرهنگی، تأکید کرد: عدم تقویت اعتقادات نسل جوان کشور خطر تهاجم و رخنه فرهنگی را در عرصه جامعه و حتی حوزه‌های علمیه را به دنبال خواهد داشت، از این‌ رو این خطر جدی و حساس است.

 

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به‌ احتمال بسط تهاجم فرهنگی به درون خانواده‌ها، تصریح کرد: اگر کمی کوتاهی شود رخنه و نفوذ فرهنگی به درون خانواده‌ها سبب تزلزل اجتماعی و بنیان خانواده‌ها خواهد شد که نتیجه آن از هم‌ پاشیدگی نهاد خانواده‌ها در جامعه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه روحانیان بایستی به تحلیل‌های سیاسی آشنا باشند، افزود: یکی از لازمه‌های دشمن‌شناسی داشتن تحلیل سیاسی بوده که در صورت نبود آن، نتایج ناگواری از جمله نفوذ و دخالت‌های دشمنان در مسائلی همچون انتخابات را در پی خواهد داشت.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: در زمان کنونی دشمنان برای نظام برنامه‌ها و دسیسه‌هایی دارند و هر روز از سبک‌های نو همچون ماهواره، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای نفوذ در افکار و اعتقادات جوانان استفاده می‌کنند که اگر جوانان ما به سلاح ایمان و تقوا و ترس از خداوند متعال مسلح نباشند گرفتار آنان خواهند شد.

 

وی با اشاره به این‌که کار فرهنگی با شعار و بدون شناخت از مواضع خصمانه دشمنان محقق نمی‌شود، خاطرنشان کرد: نسل جوان و حوزویان نقش مؤثر و اساسی در زمینه مقابله با ترویج سبک زندگی غربی و هویت زدایی رسانه‌های وابسته به جریان نظام سلطه در سطح جامعه دارند.

 

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر ارتقای سواد رسانه‌ای اقشار مختلف مردم به‌ ویژه حوزویان و طلاب علوم دینی برای مقابله با ترفندهای رسانه‌ای شبکه‌ های ماهواره‌ای، گفت:: ترویج سبک زندگی غربی و فرهنگ ضد اسلامی از اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای است که متأسفانه این هدف هر روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات