۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۳۱۱۹۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی در بلندمدت زمینه‌ساز تحقق تمدن بزرگ اسلامی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رویکردی فکورانه، دوراندیشانه و بلندمدت است که در مدت یک سال به طور کامل محقق نمی‌شود، گفت: درواقع اجرا و پیگیری اقتصاد مقاومتی در بلندمدت زمینه‌ساز تحقق تمدن بزرگ اسلامی است.
ثابت قدم وحید- نشست شورای قرآنی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، عصر امروز در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با شرکت اعضای این شورا در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: باید برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه رمضان به‌گونه‌ای در استان اجرا شود که زمینه‌ استفاده حداکثری مردم از فرصت معنوی این ماه فراهم شود.

 

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در سال جاری زمینه‌سازی فرهنگی برای تحقق شعار سال است.

 

ثابت‌قدم وحید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی نیز هست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به منظور ایجاد یک منظومه کامل در حوزه مسائل اقتصادی شعارهای سال را به عنوان حلقه‌های تکمیل کننده این منظومه انتخاب و مطرح کردند ازاین‌رو نباید گمان کرد اجرای اقتصاد مقاومتی تنها مختص به امسال است.

 

وی با بیان اینکه رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را از آموزه‌های قرآنی و اسلامی استخراج کردند، اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی الگوی بومی برآمده از فرهنگ ناب انقلاب و اسلام و یک رویکرد فکورانه، دوراندیشانه و بلندمدت است.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به اقتصاد مقاومتی در مدت یک سال به طور کامل محقق نمی‌شود، افزود: درواقع اجرا و پیگیری اقتصاد مقاومتی در بلندمدت زمینه‌ساز تحقق تمدن بزرگ اسلامی است.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که پیروی از الگوی اقتصاد مقاومتی می‌تواند دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار در برابر ملت ایران صف‌آرایی کرده، مجبور به شکست و قبول عقب‌نشینی کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ما الگوی الهام‌بخشی از نظام اقتصادی را در بحران‌های روبه افزایش اقتصاد جهانی و بین‌المللی عینیت بخشیده و زمینه را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی برای تحقق حماسه اقتصادی فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی هم موضوع اقتصاد مقاومتی را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌داند.

 

ثابت‌قدم وحید بررسی بسترهای مناسب فرهنگی برای جذب و حفظ سرمایه‌های فکری در استان، ایجاد زمینه در دستگاه‌های اجرایی استان برای تغییر و بهبود دائمی روش‌ها و ارائه خدمات بهتر و انعطاف‌پذیری بیشتر و تحقیق و بررسی هویت رقابتی استان با توجه به مطالعات آمایش سرزمین با محوریت اینکه کدام ویژگی درون‌زای استان از نگاه بیرون مورد تقاضای اقتصادی است را از محورهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در استان دانست.

 

به گفته وی آسیب‌شناسی موانع کارآفرینی و تولید در استان و ارائه راهکارهای عملی و گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌های اجرایی از دیگر محورهای شعار سال در خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

 

ثابت‌قدم وحید در خاتمه اظهار کرد: پرهیز از خرید کالاهای خارجی، مبارزه جدی با فساد و رشوه‌خواری، بهبود فضای کسب و کار، حمایت از کارآفرینان و تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت بهینه منابع، دانش بنیان شدن اقتصاد و غیره برخی از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه ما هستند./9314/202/ب3

ارسال نظرات