۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۱۱۴۴
نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد:

فقر تهدیدکننده حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي یک ملت است

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) فقر را يكي از خطرناك‌ترين پديده‌هاي اجتماعي دانست كه مي‌تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي يك ملت را تهديد كند.
حجت الاسلام رستگار نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار، نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) امروز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، با اشاره به آثار و معضلات فقر در جامعه، گفت: فقر علاوه بر مشکلات اقتصادی، معضلات عظیم اجتماعی را نیز به دنبال دارد که نمی توان رقمی برای آن در نظر گرفت و روی نسل های آینده اثر سوء می گذارد.

 

وی افزود: فقر در اشکال مختلف و به درجات متفاوت در همه جوامع انسانی یافت می شود و در جوامع توسعه یافته از دامنه گسترده تری برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان ادامه داد: وجود فقر با گستردگی بیشتر در جامعه غالباً زمینه ساز بروز انحرافات اجتماعی و بستر مناسبی برای وقوع جرم و جنایت است.

 

حجت الاسلام رستگار فقر را يكي از خطرناك‌ترين پديده‌هاي اجتماعي دانست كه مي‌تواند حيات اقتصادي، سياسي و فرهنگي يك ملت را تهديد كند.

 

وی ادامه داد: با توجه به اينكه فقر در كشورهاي در حال توسعه بسيار گسترده و شديد بروز يافته است، توجه به اين پديده واجب و الزامی است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) ضمن بیان راهکار اسلام برای رفع فقر، تصریح کرد: راهکارهای زیادی در راستای فقرزدایی یا پیشگیری از ناداری چه فردی و چه اجتماعی از دیدگاه دین مبین اسلام بیان شده که کار و تلاش مضاعف، مدیریت صحیح و قناعت از اهم این راهکارهاست.

 

حجت الاسلام رستگار در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت های مدیریت مادی و مدیریت اسلامی اشاره و ابرازداشت: مدیریت الهی، علوی و محمدی بر قلوب حاکمیت دارد و این ممکن نیست مگر اینکه آن کسی که قلبها در دست اوست اراده کند و سپس فضای تجلی نور فراهم می شود در حالی که مدیران مادی تنها بر اجسام مدیریت دارند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه خداوند انسان را خلق و نفس اماره را در وجود وی قرار داد تا با بهره گیری از دین مبین اسلام و آموزه های دینی بتواند بر نفس خود غلبه و خلیفه الله در روی زمین باشد گفت: یک مدیر و یا مسئول باید بیشتر از یک فرد عادی نسبت به مسائل تعبدی جهاد و تلاش داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) با اشاره به توصیفات زیبای مقام معظم رهبری در مورد بنیانگذار انقلاب اسلامی در مراسم روز چهاردهم خرداد ابرازداشت: به فرموده معظم له امام خمینی(ره) انسانی مومن، متعبد و انقلابی بود چرا که پیروزی انقلاب جز با داشتن روحیه تعبد و بندگی نسبت به پروردگار متعال مسیسر نمی شد.

 

حجت الاسلام رستگار با تأکید بر اینکه مدیران اجرایی بیش از دیگر افراد باید روحیه تعبدی داشته و در جهت حفظ این روحیه بکوشند، گفت: مدیران متعبد به حضرت حق لازم است تا از فرصت ماه مبارک رمضان در جهت ارائه خدمات به مردم به ویژه نیازمندان ومحرومان جامعه بهره ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر حفظ و تقویت روحیه انقلابی در جامعه بعنوان عامل مهم تداوم انقلاب اسلامی اذعان داشت: مدیران و امدادگران این نهاد حمایتی باید بیش از پیش روحیه تعبدی را در برابر پروردگار عالمیان حفظ و تقویت کنند./851/203/ب2

ارسال نظرات