۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۳۱۱۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حوزه های علمیه مروج اخلاق در جامعه باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه های علمیه باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و مروج اخلاق در جامعه باشند.
حجت الاسلام عظیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجانشرقی امروز در همایش روحانیان طرح هجرت، مستقر و اعزامی ماه مبارک رمضان در شبستر، اظهار داشت: روحانیت مرزبان اسلام ناب محمدی و مکتب تشیع شناخته می شود.


وی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت و مأموریت حوزه های علمیه و روحانیان بیان آموزه های دینی، مکتب تشیع و معرفی اسلام حقیقی به اقشار مختلف جامعه است، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مغتنم برای تبلیغ ارزش‌هایی که گاه مورد غفلت واقع می شوند.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که منبر مساجد رسانه‌ای بسیار اثرگذار در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: هر چند گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در اینترنت در طول سال‌های گذشته نسل جوان جامعه را مجذوب خود کرده است، اما کارکرد رسانه‌ای و تبلیغی منابر هنوز جای خود است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که مخاطبان منبر روحانیت در ماه مبارک رمضان به دلیل فضای معنوی حاکم در این ضیافت الهی، پذیرش بیشتری دارند، گفت: رسالت دیگر روحانیت تحکیم نظام و انقلاب اسلامی و تبعیت از رهنمودهای سازنده و استراتژیک ولایت فقیه است.


وی با اشاره به این‌که برای داشتن حوزه انقلابی نیازمند داشتن اعتقاد به پیوند ذاتی میان اسلام و سیاست است، تصریح کرد: آنان که به دنبال جدایی دین از سیاست هستند، هدفی جز تحقق حوزه های علمیه بی‌اثر، بی تفاوت و خنثی نسبت به جریان‎‌های روز منطقه ای و بین المللی ندارند.


حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید اعتقاد داشته باشد که پیوند میان اسلام و سیاست ذاتی است و پیوندی تاریخی نیست، ادامه داد: بحث ولایت فقیه مؤلفه بیشنی حوزه انقلابی است، پذیرش و اعتقاد تداوم امامت و ولایت در زمان غیبت امام زمان(عج) توسط فقیهی جامع الشرایط از شاخصه های حوزه انقلابی است.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی زمان شناسی، مخاطب‌شناسی، دشمن شناسی و آگاهی نسبت به تهدیدات دشمنان اسلام و اهل بیت را از جمله وظایف روحانیان و مبلغان دینی برشمرد و گفت: روحانی انقلابی باید ناصح سیاسی نیز باشد، به عبارت دیگر رسالت دیگر روحانیان و حوزه های علمیه بصیرت‌بخشی به جامعه است.


وی ادامه داد: حوزه های علمیه باید آگاهی سیاسی داشته باشند ولی دچار سیاسی کاری نشوند، روحانیت باید خود و مردم را در مسیر ولایت رهبری هدایت کند، ولی از تبلیغ معنویت اخلاق غافل نشود، باید دانست که مشکل امروز جامعه و بشریت دوری از اخلاق و معنویت است، حوزه های علمیه باید از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و مروج اخلاق در جامعه باشند.


حجت الاسلام عظیمی حضور دائم روحانی در روستاها و محل استقرار خود را عامل تقویت مبانی اسلامی، اعتقادی و تعمیق باورهای دینی مردم دانست و اظهار داشت: روحانیان مستقر این بایستی با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، قرآنی و اجتماعی در تبیین سبک زندگی اسلامی و احیای ارزش‌ها و سنت‌های حسنه پیشگام باشند./935/203/ب2

 

ارسال نظرات