۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۴۳۱۱۲۹
معاون اوقاف خراسان جنوبی:

مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه سهمیه امسال استان در طرح حفظ قرآن کریم ۵ هزار نفر است گفت: امسال برای نخستین بار در استان مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم افتتاح می‌شود.
نفیس‌ترین قرآن جهان

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مومنی امروز در نشست خبری اظهار داشت: در راستای طرح تربیت حفظ قرآن کریم سهمیه امسال برای خراسان جنوبی 5 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه برای تربیت طرح حفظ قرآن کریم در خراسان جنوبی 300 نفر مربی در استان در نظر گرفته شده است افزود: طرح حفظ مجازی قرآن کریم یکی دیگر از طرح‌هایی است که در راستای افرادی که تمایل به حفظ قرآن کریم داشته اما نمی‌توانند در کلاس‌ها حضور یابند است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: فرد متقاضی یک بار از طریق تلفن برای ثبت نام در این طرح شرکت کرده و این طرح دومین سال است که در کشور و نخستین سال در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مومنی از افتتاح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم خبر داد و افزود: این طرح در دو بخش اجرا و در یک مرحله طرح مدت 2 ماه با حفظ 4 جزء قرآن انجام و در طرح دیگر یک ساله و حفظ کل قرآن کریم است.

وی اظهار داشت: در طرح یک ساله فرد متقاضی از ابتدای سال تحصیلی با مرخصی تحصیلی در این دوره ثبت نام و طرح تا پایان سال ادامه دارد و بعد اتمام سال حافظ کل قرآن کریم می‌شود که محل استقرار حسینیه امام رضا در بیرجند است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی از ظرفیت 60 نفره برای طرح مدرسه شبانه روزی قرآن کریم خبر داد و گفت: این طرح در خراسان جنوبی ویژه نونهالان پسر سن 14 تا 22 سال است که بعد از مرحله مصاحبه پذیرش می‌شوند.

مومنی با بیان اینکه در کل کشور تاکنون هزار و 800 نفر از این طریق حافظ قرآن کریم شدند افزود: خراسان جنوبی پنجمین استان کشور در اجرای این طرح است.

وی بیان داشت: از 4 سال گذشته تاکنون در خراسان جنوبی 13 هزار نفر در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت کردند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان جنوبی گفت: در تلاش هستیم تا طرح مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم را در بخش بانوان در استان نیز فعال کنیم.

مومنی افزود: در ماه رمضان کتب و ادعیه قرآنی قدیمی و فرسوده از بقاع متبرکه جمع‌آوری می‌شود./922/101/ب3

ارسال نظرات