۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۱۰۰
استاد دانشگاه مطرح کرد؛

لزوم اهتمام بیشتر دستگاه های متولی امر فرهنگ به ارزش های دینی و اسلامی جامعه

استاد دانشگاه با اشاره به عقب ماندگی فرهنگی دستگاه های متولی امر فرهنگ، گفت: این دستگاه ها باید به ارزش های دینی و اسلامی جامعه اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بی اعتنایی به فرهنگ به ویژه ارزش های اسلامی را ولنگاری در فرهنگ که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن هشدار دادند، برشمرد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با بیان ولنگاری در فرهنگ گلایه مندی عمیق خود را از وضعیت فرهنگی حاکم بر دستگاه های متولی امر فرهنگی نشان دادند، گفت: ایشان در این سخنرانی خطاب خود را متوجه نهادها و دستگاه های متولی امر فرهنگ قرار دادند که متأسفانه نسبت به مسائل فرهنگ اسلامی اهتمام کافی را ندارند.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان حساسیت رهبر معظم انقلاب درباره فرهنگ اسلامی و گلایه مندی به حقشان در این زمینه از مسؤولان و متولیان امور فرهنگی، اظهار داشت: مردم متدین جمهوری اسلامی انتظار دارند که در فیلم ها و سریال ها اهتمام بیشتری به ارزش های دینی و اسلامی شود.

 

این مقام مسؤول به پیچیده بودن زبان فرهنگ اشاره کرد و افزود: مطرح کردن مسائل فرهنگی با استفاده از هنر باید به گونه ای باشد که شاهد نتیجه مفید و مثمرثمر چنین فعالیت هایی باشیم و در اهتمام به مقوله فرهنگ نهادهایی همچون صدا و سیما، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات مورد خطاب بوده تا دیدگاه مذهبی مردم را در برنامه های خود بگنجانند.

 

وی در ادامه با اشاره به عقب ماندگی فرهنگی در دستگاه های متولی امر فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: دستگاه های متولی امر فرهنگ، نویسندگان و هنرمندان در زمینه فرهنگ باید مقدم تر از دیگران باشند در حالی که مردم در سطح جامعه دین باوری بیشتری نسبت به دستگاه های متولی امر فرهنگ دارند.

 

استاد دانشگاه در پایان افزود: عمومیت عقب ماندگی فرهنگی در دستگاه های متولی امر فرهنگ آن چنان مشهود است که در مساجد، حسینیه ها و تکیه ها شئونات فرهنگی رعایت می شود اما چنین مسأله ای در فیلم ها و جشنواره ها رعایت نمی شود./9456/303/ب2

ارسال نظرات