۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۳۱۰۹۵
بشار اسد: 

حلب گورستان آرزوها و اهداف اردوغان خواهد بود

رییس جمهور سوریه با اشاره به پیروزی ارتش سوریه در حلب گفت: حلب گورستانی خواهد بود که آرزوها و اهداف اردوغان در آن دفن خواهد شد.
بشار اسد رییس جمهور سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، پارلمان سوریه دومین جلسه خود را با حضور بشار اسد رییس جمهور این کشور برگزار کرد.

 

بشار اسد در این نشست تاکید کرد که مشارکت گسترده ملت سوریه در انتخابات پارلمانی پیامی واضح برای جهان داشت که هر اندازه فشارها زیاد شود ملت سوریه بیشتر به استقلال خود پایبند است و هر اندازه که دیگران تلاش کنند در امور سوریه دخالت کنند این ملت بر پایندی به قانون اساسی تاکید کرده است.

 

وی افزود که یک نظام طائفه ای می تواند یک ملت متحد را به دشمن تبدیل کند و طرح دشمنان این بود که قانون اساسی را هدف قرار دهند و یک قانون اساسی طائفه ای جایگزین آن کنند که فرزندان این ملت را به دشمن یکدیگر تبدیل کند.

 

رییس جمهور سوریه تاکید کرد که درگیری های بین المللی باعث درگیری‌های منطقه‌ای شده است که به صورت مستقیم تاثیر خود را بر منطقه ما و به ویژه سوریه گذاشت.

 

‫بشار اسد با اشاره به این که طرح‌های پیشنهادی کشورهای حامی تروریسم از همان ابتدا قصد داشت قانون اساسی را به بهانه مرحله انتقالی هدف قرار دهد  گفت: آنها می‌خواستند با ضربه زدن به قانون اساسی دو مرکز اتحاد سوریه یعنی ارتش و تنوع مذهبی را تخریب کنند.

 

وی با ستایش نقش ارتش سوریه در تحولات این کشور گفت: ارتش ‬‎ حامی اصلی سوریه و یک ضمانت برای ملت سوریه است و وحدت سوریه با جغرافیا شروع نمی شود بلکه با شهروندان سوریه شروع می شود و برخی از کشورها پیشنهاد هایی بر اساس وحدت جغرافیایی می دهند و تلاش می کنند که تا شهروندان سوریه را تقسیم کنند.‬‎

 

رییس جمهور سوریه با اشاره به نقش اردوغان در حلب گفت: حلب گورستانی خواهد بود که آرزوها و اهداف اردوغان در آن دفن خواهد شد./980/ب102/د

ارسال نظرات